وقت سفارت کانادا در آنکارا

فهرست مطالب

کانادا یکی از کشورهایی است که تا چند سال قبل خیلی از هموطنانمان به آن مهاجرت کردند. به غیر از مهاجرت افراد زیادی برای گردشگری و تفریح هر سال برای ویزای کانادا درخواست می‌دهند. اگر قبلاً ویزا گرفته باشید احتمالاً با پروسه‌ی دریافت ویزا و پیکاپ ویزای کانادا آشنا هستید. اما اگر تجربه‌ی سفرهای خارجی که احتیاج به ویزا دارند را ندارید، اینجا اطلاعات خوبی در مورد وقت سفارت کانادا از آنکارا و چگونگی دریافت ویزای کانادا کسب می‌کنید. با ما همراه باشید.

چرا وقت سفارت کانادا در آنکارا؟

از آنجایی که سفارت کانادا در تهران تعطیل شده، امکان دریافت وقت سفارت کانادا در تهران وجود ندارد. بنابراین ناچاریم از یکی از کشورهای همسایه کمک بگیریم و وقت سفارت را در مقصدی غیر از ایران و تهران دریافت کنیم. چه کشوری بهتر از ترکیه؟ هم نزدیک است و هم پروازهای زیادی به مقصد ترکیه مخصوصاً آنکارا و استانبول هر روز انجام می‌شود.

آنکارا یکی از شهرهای ترکیه است که سفارت کانادا در آن فعال است و شما می‌توانید وقت سفارت کانادا در آنکارا دریافت کنید. اما یک لحظه صبر کنید؛ قبل از توضیح ادامه مطلب این نکته را به شما یادآوری کنیم که منظورمان از سفارت کانادا در آنکارا همان دفاتر VAC است که به عنوان کارگزاری سفارت کانادا در شهر آنکارا امور مربوط به ویزای کانادا را پیگیری می‌کند.
شما برای دریافت وقت سفارت کانادا در آنکارا دو راه دارید: حضوری و آنلاین.
کسانی که می‌خواهند از روش حضوری برای دریافت وقت سفارت کانادا در آنکارا استفاده کنند، باید به دفتر VAC در آنکارا مراجعه کنند و فرم‌های مربوطه را همان‌جا پر کنند، هزینه‌ها را بپردازید و مدارک را تحویل دهید. اما این روش را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم! چون فرم‌هایی که به سفارت تحویل می‌دهید باید با دقت زیادی تکمیل شده باشد. تاریخ‌ها و اسامی کاملاً دقیق ذکر شده باشند و هدفتان از سفر با نوع ویزایی که انتخاب می‌کنید هماهنگی داشته باشد.
در ضمن فرم‌ها به زبان انگلیسی هستند و ممکن است برای پر کردن آن‌ها دچار مشکل شوید؛ پس بهتر است از روش آنلاین استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید از آژانس‌های مسافرتی برای طی کردن مراحل دریافت وقت سفارت کانادا در آنکارا و ویزای کانادا کمک بگیرید. روش آنلاین را در ادامه توضیح خواهیم داد:

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

همان‌طور که می‌دانید برای دریافت ویزای کانادا باید اول وقت سفارت کانادا بگیرید. روش حضوری را که توضیح دادیم، اما برویم سراغ روش آنلاین دریافت وقت سفارت کانادا در آنکارا.
در این روش اولین قدم این است که وارد سایت سفارت کانادا در ترکیه بشوید و یک حساب کاربری به نام خودتان بسازید. از قبل باید مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت سفارت کانادا را به صورت اسکن شده آماده داشته باشید؛ چون لازم است که این مدارک را در سایت آپلود کنید.
بعد از آن باید همان فرم‌های روش حضوری را به صورت آنلاین پر کنید. بگذارید راجع‌به فرم‌ها بیشتر توضیح دهیم: دو فرم با عنوان‌های Application Form و Family Information را باید تکمیل کنید. مورد اول مربوط به اطلاعات و مشخصات مربوط به شخص متقاضی ویزای کاناداست و مورد دوم برای مشخصات خانوادگی او درنظر گرفته شده است.
انگیزه‌ی شما از سفر، چگونگی تامین هزینه‌های مربوط به سفر و خیلی چیزهای دیگر را باید در این فرم وارد کنید. بعد از پر کردن فرم‌ها هم باید هزینه‌های صدور ویزا و انگشت نگاری را پرداخت کنید. پس از انجام این مراحل وقت سفارتتان ثبت می‌شود و ایمیل تاییدیه برایتان ارسال می‌شود. حالا وقتش است که به آنکارا سفر کنید و مرحله‌ی انگشت نگاری را انجام دهید. از زمانی که ایمیل تاییدیه به دستتان رسید یک ماه وقت دارید تا به صورت حضوری به سفارت کانادا در آنکارا بروید و امور مربوط به ویزایتان را پیگیری کنید.
خب احتمالاً الان استرس دارید که نکند یک عدد یا یک حرف را در فرم اشتباه وارد کنیم و همه چیز به‌هم بریزد؟! نکند مدارک لازم را کامل تهیه نکرده باشیم؟! اصلاً نگران نباشید. آژانس سالیان سفر درمورد دریافت وقت سفارت کانادا در آنکارا به شما کمک می‌کند و در تمام مراحل در کنار شماست. پس اضطراب به دلتان راه ندهید و با مشاوران سالیان سفر تماس بگیرید.

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

هزینه ثبت نام ویزای کانادا در آنکارا

در ثبت نام ویزا باید هزینه ی ویزا و انگشت نگاری در حین ثبت نام به حساب سفارت واریز گردد. تعرفه ویزا به شرح زیر می باشد:
*هزینه ویزا: 100 دلار کانادا
*هزینه انگشت نگاری : 85 دلار کانادا
به عبارتی در ثبت نام حضوری برای هر نفر باید 185 دلار کانادا به حساب سفارت کانادا واریز شود.
در ثبت نام آنلاین، پرداخت هزینه سفارت از طریق کارت اعتباری و به صورت آنلاین انجام می‌شود. اما در ثبت نام حضوری باید آن وجه در گارانتی بانک به حساب سفارت واریز شود و رسید آن تحویل سفارت گردد.

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا در انکارا

چند نکته در مورد وقت سفارت کانادا در آنکارا

1. به‌خاطر این‌که پروازهای روزانه به آنکارا وجود ندارد پس ناچارید چند روزی در این شهر اقامت داشته باشید. شما می‌توانید از تور انگشت نگاری که سالیان سفر در برنامه‌هایش تدارک دیده استفاده کنید. به این ترتیب در نزدیک‌ترین هتل‌های دفتر VAC اقامت می‌کنید و از ترانسفر رفت‌وبرگشت و کمک راهنمای تور درمورد امور مربوط به سفارت بهره‌مند می‌شود.
2. زمانی که  جواب ویزای کانادای شما مثبت باشد لازم می‌شود که یک بار دیگر به آنکارا بروید و مدارکتان را تحویل بگیرید و مهر ویزا روی پاسپورتتان بزنید. خیلی از مسافران از این مرحله گریزان هستند! چون هم زمان‌بر است و هم هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. یک راه حل برای جلوگیری از این اتفاقات وجود دارد که آن هم پیکاپ ویزای کانادا نام دارد.
3. به جز آنکارا می‌توانید از وقت سفارت کانادا در استانبول هم کمک بگیرید.
4. زمانی که برای سفرتان به ترکیه برنامه‌ریزی می‌کنید روزهای تعطیل سفارت کانادا در آنکارا را هم در نظر داشته باشید.
 

آدرس سفارت کانادا در آنکارا

Cinnah Caddesi No: 58
06690, Cankaya
Ankara, Turkey
تلفن: +90 (312) 409 27 00
فکس: +90 (312) 409 27 12
ایمیل: ANKRA@international.gc.ca
دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:
سوالات متداول

سفارت کانادا در آنکارا از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر (به وقت محلی) کار می‌کند و روزهای پنجشنبه تعطیل است.

در مقاله به طور مفصل همه مدارک لازم برای گرفتن وقت از سفارت کانادا در آنکارا را با توجه به انواع مختلف ویزا ذکر کرده‌ایم.

2 در مورد “وقت سفارت کانادا در آنکارا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرنامه
عضویت در خبرنامه هفتگی سالیان

برای اشتراک در خبرنامه ایمیل خودرا در کادر زیر وارد کنید

Call Now Button