وقت سفارت کانادا 2023

وقت سفارت کانادا
فهرست مطالب

وقت سفارت کانادا معمولا با هدف انجام انگشت نگاری ویزای کانادا گرفته می‌شود. از آن‌جایی که سفارت کانادا در ایران فعالیتی ندارد، متقاضیان ویزای کانادا باید برای انجام مرحله انگشت نگاری، وقت سفارت کانادا را از یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه، امارات یا ارمنستان دریافت کنند. گرفتن وقت سفارت کانادا به دو صورت حضوری و آنلاین قابل اجراست که در این صفحه به‌طور مفصل درباره آن برای شما توضیح خواهیم داد.

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، می‌دانند که برای ورود به کشور مقصد خود نیاز به مجوز ورود یا همان ویزا را دارند. مراحل دریافت ویزا برای هر کشور قوانین خاص خود را دارد؛ کشور کانادا هم برای اهدای ویزا به مسافران و مهاجرانی که قصد ورود به این کشور را دارند، قوانین خاص خود را وضع کرده است. برای دریافت ویزای کانادا نیاز است که پس از جمع‌آوری مدارک مورد نیاز، برای دریافت وقت سفارت کانادا اقدام کنید. 

گرفتن وقت سفارت کانادا به دو صورت حضوری و آنلاین امکان‌پذیر است. در سیستم حضوری همان‌طور که از اسمش پیداست، متقاضیان باید به صورت حضوری به یکی از شعبه‌های سفارت کانادا مراجعه کرده و وقت سفارت بگیرند. اما سفارت کانادا در ایران شعبه فعالی ندارد؛ بنابراین متقاضیان وقت سفارت کانادا باید به یکی از دفاتر کارگزاری سفارت کانادا به نام‌های دفاتر VAC و VFS در کشورهای همسایه مراجعه کنند. این کار زمان و هزینه زیادی برای این افراد دارد، در نتیجه پیشنهاد می‌شود از روش آنلاین برای دریافت وقت سفارت استفاده شود.

در روش آنلاین متقاضی پس از تکمیل فرم آنلاین و آپلود مدارک مورد نیاز، یک کد رهگیری دریافت می‌کند و پس از چند روز نامه‌ای از سوی سفارت برای فرد یا موسسه‌ای که وکالت متقاضی را بر عهده دارد ارسال می‌شود. در ثبت نام آنلاین ویزای کانادا متقاضی یک ماه فرصت دارد از زمان صدور نامه، به یکی از دفاتر VAC و VFS مراجعه نموده و نسبت به انگشت نگاری اقدام نماید. انگشت نگاری برای ویزای کانادا یا بیومتریک کانادا یکی از مراحل درخواست ویزای کانادا است که هر متقاضی باید شخصا با حضور در یکی از دفاتر VAC یا VFS  نسبت به انجام آن اقدام نماید. به بیان دیگر درخواست ویزای کانادا تا پیش از انجام انگشت نگاری به صورت رسمی ثبت نشده و اصطلاحا به جریان نمی‌افتد.

مدارک لازم برای ارائه به سفارت کانادا

برای گرفتن وقت سفارت کانادا باید مدارک زیر را آماده کنید:

  • ارائه پاسپورت جدید به همراه پاسپورت های قدیمی تا 10 سال اخیر
  • ارائه ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • 1 قطعه عکس رنگی 3.5 * 4.5 با زمینه سفید
  • ارائه ترجمه سند ملکی
  • تمکن مالی و گردش حساب 3 ماهه با مهر لاتین بانک روی همه صفحات
  • تکمیل فرم ثبت نام (Application form)
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی (family information)
  • ارائه مدارک کاری متقاضی: اعم از گواهی اشتغال به کار، آخرین فیش حقوقی، فیش بازنشستگی و…
  • در صورت محصل بودن، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل
  • ارائه مدارک دعوت کننده اعم از دعوتنامه، مدارک اقامتی دعوت کننده (PR یا Pass)، مالیات سالیانه و…

تمامی این مدارک باید به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی و با مهر دارالترجمه رسمی آماده شوند تا برای آپلود در سایت سفارت قابل قبول باشند.

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا

مراحل تعیین وقت سفارت کانادا

اولین گام برای تعیین وقت سفارت کانادا ساختن یک حساب کاربری در وب سایت VFS Global است. پس از ساخت اکانت یک لینک تایید به منظور فعال نمودن حساب کاربری به ایمیل شما ارسال می‌شود. باتوجه به کشور و مرکز وکی که قصد دارید انگشت نگاری در آن صورت بگیرد، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • انتخاب دفتر VAC مد نظر از طریق وب سایت VFS Global
  • کلیک بروی لینک BIOMETRIC ENROLMENT در قسمت بالای صفحه
  • ورود به بخش Schedule an Appointment و ایجاد حساب کاربری
  • وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در قسمت New user
  • فعال نمودن حساب کاربری از طریق ایمیل ارسال شده
  • در گام بعدی باید اطلاعات جدیدی اعم از تاریخ مورد نظر خود و همچنین تعداد وقت مورد نیاز (در شرایط داشتن همراه) را وارد نمایید. سپس صفحه‌ تعیین وقت برای‌ شما به نمایش درمی‌آید.
  • وقت مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بروی دکمه‌ Confirm کلیک کنید.

برای اطلاع از جزئیات مربوط به اطلاعات مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت روی لینک زیر کلیک کنید.

فرم فارسی سفارت کانادا

محل انگشت نگاری

اخذ وقت سفارت کانادا قدری متفاوت از وقت سفارت کشورهای دیگر است. بسیاری از کشورهای دنیا سفارت‌خانه خود را به عنوان مرجع صادرکننده ویزای خود معرفی می‌کنند؛ اما دولت کانادا انجام امور ویزای کانادا را به کارگزاری‌هایی تحت عنوان وک (VAC) سپرده است. این کارگزاری‌ها در اکثر کشورهای دنیا دایر هستند، به همین دلیل متقاضیان وقت سفارت کانادا باید از وک وقت بگیرند. اما کارگزاری وک در ایران نمایندگی ندارد، از این‌رو بسیاری از متقاضیان ایرانی ملزم به سفر به کشورهای همسایه هستند. دفتر VAC در کشورهای نزدیک به ایران مثل ترکیه (شهرهای استانبول و آنکارا)، ارمنستان (شهر ایروان) و امارات (شهرهای دبی و ابوظبی) فعال است و به‌عنوان مرجعی برای انگشت نگاری ویزای کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم در مورد بیومتریک

براساس اعلام دولت کانادا از تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۱۸ ارائه اطلاعات بیومتریک که شامل انگشت‌نگاری و عکس‌برداری می‌شود، برای متقاضیان ورود به کانادا الزامی است. در حال حاضر ۱۹۲ مرکز دریافت اطلاعات بیومتریک در کشورهای مختلف وجود دارد. دولت کانادا این اطمینان را به متقاضیان داده که اطلاعات آن‌ها در نهایت امنیت نگهداری می‌شود و حریم شخصی آن‌ها حفظ خواهد شد. افراد بالای 79 سال، کودکان زیر 14 سال و متقاضیانی که درخواست ویزای کاری یا تحصیلی یا اقامت دائم در خود کشور کانادا را می‌دهند، از انجام امور مربوط به بیومتریک معاف هستند.

هزینه وقت سفارت کانادا

بزرگسال بالای ۱۴ سال

370 CAD قیمت نهایی
  • مسافر

کودکان بین ۴ تا ۱۴ سال

200 CAD قیمت نهایی
  • مسافر

کودکان کمتر از ۴ سال

150 CAD قیمت نهایی
  • مسافر

بزرگسالان بالای ۸۰ سال

285 CAD قیمت نهایی
  • مسافر

وقت فوری سفارت کانادا

شاید بارها کلمه “وقت فوری کانادا” را شنیده باشید. در حقیقت وقت فوری سفارت کانادا همان اخذ وقت سفارت به روش آنلاین است. وقت سفارت فوری این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌کند تا بدون معطلی، در کم‌ترین زمان وقت سفارت خود را دریافت نمایند و در کمترین زمان ممکن وارد سفارت شوند. مهم‌ترین مزیت وقت فوری سفارت کانادا صرفه‌جویی در وقت و هزینه است.

در این روش اطلاعات فرد متقاضی توسط کارشناسان سالیان سفر در سایت سفارت کانادا ثبت می‌شود و یک حساب کاربری برای او ایجاد می‌‌گردد. سپس مدارک مورد نیاز به همراه ترجمه‌های رسمی در سایت آپلود می‌شوند. پس از اتمام این مراحل، نامه‌‌ انگشت‌نگاری و تاییده‌ ثبت‌نام و شماره درخواست صادر می‌شود.

بعد از دریافت این اطلاعات متقاضی باید طی ۳۰ روز آینده جهت انگشت‌نگاری اقدام کنند. برای این کار باید به یکی از کشورهای ترکیه (شهرهای آنکارا، استانبول)، امارات (شهرهای دبی و ابوظبی) و ارمنستان (شهر ایروان) مراجعه نمایند. برای سفر به این کشورها می‌توانید از تورهای انگشت نگاری که آژانس مسافرتی سالیان سفر برای شما مسافران در نظر دارد استفاده کنید. با کمک این تورها با کمترین هزینه به کشور مورد نظر سفر می‌کنید و در نزدیک‌ترین هتل به دفتر VAC مورد نظر خود اقامت خواهید داشت. در قدم آخر نتیجه نهایی از طریق حساب کاربری آنلاین به متقاضی اعلام می‌شود.

وقت فوری سفارت کانادا

آدرس دفاتر VAC کانادا برای وقت سفارت

اگر برای انجام انگشت نگاری و ارائه اطلاعات بیومتریک خود به یکی از دفاتر VAC در شهرهای زیر سفر می‌کنید، بهتر است که آدرس‌های زیر را به خاطر داشته باشید:

آدرس دفتر VAC آنکارا

Kavaklıdere Mahallesi Atatürk Bulvarı no : 154 next to TEB Bank

آدرس دفتر VAC استانبول

Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:29 Beyoglu-Istanbul 34440

آدرس دفتر VAC دبی

Office MO2, Mezzanine Floor, Silver Wave Building, Union National bank Mina Road, Abu Dhabi

آدرس دفتر VAC ابوظبی

25th floor, shining Tower, Khalidiya Street, Abu Dhabi

آدرس دفتر VAC ایروان

۱۰ Vazgen Sargsyan – Yerevan – Armenia

از کجا وقت سفارت کانادا بگیریم؟

آژانس مسافرتی سالیان سفر تمامی امور مربوط در این زمینه، از وقت سفارت فوری کانادا و پیکاپ ویزای کانادا تا اخذ ویزای توریستی و تحصیلی به‌ همراه دعوتنامه معتبر و رسمی از این کشور را با به‌کارگیری تجربه‌ای چندین ساله در این حوزه و ارائه‌ی مشاوره‌ی رایگان برای متقاضیان محترم توسط کارشناسان مجرب به‌انجام می‌رساند و بهترین مسیر را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می توانید با مراجعه به صفحه ویزای کار کانادا، در این مورد هم اطلاعات خوبی به دست آورید.

دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:
سوالات متداول

برای گرفتن وقت سفارت کانادا باید به صورت آنلاین اقدام کنید. با پرکردن فرم‌های آنلاین، آپلود مدارک در سایت سفارت کانادا و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن می‌توانید وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین دریافت کنید.

حداقل زمان مورد نیاز برای دریافت وقت سفارت کانادا بین دو هفته تا چهار هفته است. اما ممکن است این زمان طولانی‌تر هم بشود.

18 در مورد “وقت سفارت کانادا 2023”

  1. سلام اهل افغانستان داخل ایران زندگی میکنم میخوام از ایران مهاجرت کنم لطفلا کمک کنید من دولت کانادا میخوام به پرونده من رسیدگی کنید

    1. فاطمه گزانه ئی

      سلام
      روزتون بخیر
      برای مهاجرت کردن نیازه که در اولین قدم نوع ویزایی که قراره بگیرین رو تعیین کنین. مثلا می‌خواین از طریق روش تحصیلی اقدام کنین یا کاری؟
      توی قدم بعدی مدارک لازم رو جمع‌آوری و ترجمه می‌کنین و بعد از اون برای دریافت وقت سفارت کانادا اقدام می‌کنین. انگشت‌نگاری ویزای کانادا و پیماپ ویزای کانادا هم از مرحله‌های بعدی برای گرفتن ویزای این کشور هستن.
      حالا با این توضیحات اگر باز هم سوالی داشتین با شماره 02179676 تماس بگیرین و از کارشناسان ویزای کانادا در آژانس سالیان سفر راهنمایی بگیرین.

  2. سلام. خسته نباشید. بعد از آپلود مدارک برای سفارت کانادا، معمولا چند روز طول میکشه که وقت جهت مراجعه به سفارت بدن.

    1. فاطمه گزانه ئی

      سلام
      روزتون بخیر🌸
      بعد از آپلود مدارک و پرداخت هزینه‌ها باید وقت انگشت‌نگاری بگیرین، خود سفارت به شما وقت نمیده.
      اگر نیاز به راهنمایی دارین با شماره 02179676 تماس بگیرین و از کارشناس‌های بخش ویزای کانادا مشورت بگیرین.

  3. سلام من سال 1987 با ویزای لندد landed visa همراه پدر و مادر وارد کانادا شدم. هشت ماه اقامت داشتیم و بعد به دلایلی مجبور به بازگشت شدیم . آیا مورد من شانسی برای احیای پرونده دارد ؟

    با تشکر

    1. فاطمه گزانه ئی

      سلام
      روزتون بخیر 🌸
      شما توی اون 8 ماهی که در کانادا حضور داشتین PR گرفتین یا نه؟
      اگر کارت PR گرفتین باید برای travel document اقدام کنین اما اگر نگرفتین باید با سفارت نامه‌نگاری کنین.
      اگر اطلاعات کامل‌تری نیاز دارین با شماره 02179676 تماس بگیرید تا همکاران راهنمایی‌تون کنن.

  4. سلام
    من سال ۹۷ برای انگشت نگاری ترکیه رفتم و کارهامو انجام دادم که ویزا هم شدم الان مجدد میخوام اقدام کنم راهنمایی میکنید لطفا

    1. فاطمه گزانه ئی

      سلام
      روزتون بخیر 🌸
      انگشت‌نگاری که قبلا انجام دادین هنوز معتبره، اما باید مدارکتون رو دوباره ترجمه کنید و مجدد برای دریافت ویزای کانادا ثبت‌نام انجام بدین.
      بعد از ثبت‌نام آنلاین و پرداخت واریزی مربوط به وقت سفارت کانادا باید منتظر بمونید تا جواب ویزاتون بیاد.
      اگر اطلاعات بیشتری در مورد مدارک مورد نیاز و هزینه‌ها نیاز دارین، با شماره 02179676 تماس بگیرید یا روی واتساپ به شماره 09022050188 پیام بدین.

  5. سلام وقت تان بخیر
    امید صحت داشته باشد
    ایا از کشور افغانستان هم میتواند کارهای شان را در ّروسس بیگرین ؟

  6. بهناز بابایی

    شما میدونین سفارت کانادا بعد از چند وقت جواب ویزارو میده؟ من بیشتر از یک ماه شده که منتظرم

    1. فاطمه گزانه ئی

      سلام
      روزتون بخیر 🌸
      متاسفانه نمیشه هیچ بازه زمانی رو برای جواب ویزا از طرف سفارت کانادا اعلام کرد.
      برای هر شخص ممکنه زمان متفاوتی طول بکشه تا نتیجه ویزا اعلام بشه.

  7. سلام خسته نباشین. من سال 95ویزای توریستی کانادا داشتم و 3ماه اونجا بودم.الان میخوام دوباره ویزا بگیرم باید انگشتنگاری کنم؟؟

    1. فاطمه گزانه ئی

      سلام
      روزتون بخیر 🌸 سلامت باشین.
      انگشت‌نگاری ویزای کانادا تا 10 سال معتبره.
      برای ویزای جدیدتون باید مجدد مدارک آماده کنین و وقت سفارت کانادا بگیرین.
      اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتین با شماره 02179676 تماس بگیرین تا همکارن راهنمایی‌تون کنن.

    1. فاطمه گزانه ئی

      سلام
      روزتون بخیر 🌸
      نمیشه چیزی به عنوان زودتر یا دیرتر تعیین کرد. ممکنه هر شعبه با توجه به تعداد پرونده‌هایی که داره، وقت آزاد متفاوتی داشته باشه.
      شما باید توی تاریخ مورد نظرتون وقت‌های آزاد رو چک کنین تا ببینید وقت سفارت کانادا از کجا براتون بهتره.
      معمولا اکثر متقاضیان ایرانی ویزای کانادا برای انگشت‌نگاری به ترکیه سفر می‌کنن.

  8. سلام وقتتون بخیر
    بعد از گرفتن وقت سفارت کانادا ایا در هنگاه حضور در سفارت باید مدارکی که به صورت اینترنتی اپلود کردیم رو به صورت کاغذ هم ارائه بدیم؟

    1. زهرا هدیه لو

      سلام روزتون بخیر🌸
      خیر. فقط پاسپورت و برگه بایو متریک رو همراه خودتون داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرنامه
عضویت در خبرنامه هفتگی سالیان

برای اشتراک در خبرنامه ایمیل خودرا در کادر زیر وارد کنید

Call Now Button