اخبار | https://ircanada.ir/news/ Sat, 24 Dec 2022 07:30:36 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.2.5 https://ircanada.ir/wp-content/uploads/2019/10/cropped-cropped-logo-32x32.png اخبار | https://ircanada.ir/news/ 32 32 درباره کشور یونان https://ircanada.ir/greece/ https://ircanada.ir/greece/#respond Wed, 29 Aug 2018 11:07:38 +0000 http://ircanada.ir/?p=1358 کشور یونان با مساحت 131,940 کیلومتر مربع از یک شبه جزیره و 3087 جزیره که تنها حدود 300 جزیره آن مسکونی است تشکیل شده است. این کشور کوهستانی در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و با کشورهای ترکیه، مقدونیه، بلغارستان و آلبانی مرز مشترک دارد و شهر آتن پایتخت این کشور است. «یونان» نام فارسی این …

درباره کشور یونان ادامه مطلب »

نوشته درباره کشور یونان اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
کشور یونان با مساحت 131,940 کیلومتر مربع از یک شبه جزیره و 3087 جزیره که تنها حدود 300 جزیره آن مسکونی است تشکیل شده است. این کشور کوهستانی در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و با کشورهای ترکیه، مقدونیه، بلغارستان و آلبانی مرز مشترک دارد و شهر آتن پایتخت این کشور است. «یونان» نام فارسی این کشور است و این نام از ایونیا منطقه یونانی‌نشین آسیای صغیر گرفته شده است .زبان رسمی این کشور یونانی، واحد پول آن یورو و نوع حکومت آن جمهوری پارلمانی است.

نوشته درباره کشور یونان اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
https://ircanada.ir/greece/feed/ 0
درباره کشور هلند https://ircanada.ir/netherlands/ https://ircanada.ir/netherlands/#respond Wed, 29 Aug 2018 11:06:51 +0000 http://ircanada.ir/?p=1356 هلند یکی از کشورهای اروپای غربی است که به کشور آسیاب‌های بادی، دوچرخه، پنیر و گل لاله مشهور است. کشور هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند است که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. این کشور با کشورهای آلمان و بلژیک همسایه است. جمعیت هلند شانزده و نیم میلیون است که بیشترشان مسیحی پروتستان …

درباره کشور هلند ادامه مطلب »

نوشته درباره کشور هلند اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
هلند یکی از کشورهای اروپای غربی است که به کشور آسیاب‌های بادی، دوچرخه، پنیر و گل لاله مشهور است.

کشور هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند است که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. این کشور با کشورهای آلمان و بلژیک همسایه است. جمعیت هلند شانزده و نیم میلیون است که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند.  زبان رسمی هلند، هلندی است. این زبان شاخه‌ای از زبان‌های ژرمن محسوب است و به آلمانی شباهت‌هایی دارد. واحد پول این کشور یورو است.

حکومت هلند پادشاهی مشروطه ‌است که در آن شاه یا ملکه نقش چندانی در سیاست ندارد.

نوشته درباره کشور هلند اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
https://ircanada.ir/netherlands/feed/ 0
درباره کشور مالزی https://ircanada.ir/malaysia/ https://ircanada.ir/malaysia/#respond Wed, 29 Aug 2018 11:05:35 +0000 http://ircanada.ir/?p=1354 مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. سازمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است. کشور مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است. نام «مالزی» زمانی انتخاب شد که فدراسیون مالایا؛ سنگاپور، صباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت …

درباره کشور مالزی ادامه مطلب »

نوشته درباره کشور مالزی اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. سازمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است. کشور مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است. نام «مالزی» زمانی انتخاب شد که فدراسیون مالایا؛ سنگاپور، صباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت را تشکیل دادند. در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید.

پایتخت کشور مالزی: کوالالامپور

زبان رسمی کشور مالزی: مالایی

نوع حکومت کشور مالزی: مشروطه سلطنتی فدرال با دو مجلس قانون گذاری

حاکمان:

• سلطان

• نخست وزیر

مساحت مالزی: 329.847 کیلومترمربع

جمعیت مالزی: ۳۰٬۴۴۸٬۶۰۰ نفر

واحد پول مالزی: رینگیت

منطقه زمانی مالزی: ساعت جهانی+۸

دامنه اینترنتی مالزی: .my

پیش‌شماره تلفنی مالزی: +۶۰

آب و هوا در مالزی:

آب و هوای مالزی، به دلیل نزديكي به خط استوا دارای آب و هواي استوايي و پوشيده از جنگل‌هاي انبوه است. ویژگی آب و هوای استوایی بادهای موسمی سالانه‌ است که (در ماههای آوریل و اکتبر) در جنوب غرب و (از اکتبر تا فوریه) در شمال غرب می‌وزد. دمای هوا بین 20 تا 30 درجه‌ سانتی‌گراد متغیر است.

اقتصاد در مالزی:

لاستيك، نفت و قلع نقاط اتكاي سنتي اقتصاد مالزي است. نزديك به يك سوم نيروي كار به كشاورزي اشتغال دارد و تعداد زيادي از مالزيايي ها به كشت برنج مي پردازند. صنايع توليدي هم اكنون بزرگترين صادر كننده است؛‌ صنايع مهم شامل لاستيك، قلع، الوار، نساجي، ماشين آلات و سيمان است.

سیاست در مالزی:

سازمان حکومتی در کشور مالزی نسبتاً الگوبرداری از سازمان پارلمانی سیستم وست مینیستر، یا به عبارتی میراث حکومت استعمار بریتانیا است.

مجلس مالزی شامل یک مجلس نمایندگان و یک مجلس سنا می‌باشد. مجلس ۲۱۹ عضوی نمایندگان از طریق هیاتهای تک عضوی موکلانی انتخاب می‌شوند که اعضای آن برای حداکثر یک دوره  ۵ساله انتخاب شده‌اند. قدرت قانونگذاری بین قانونگذاران فدرال و ایالتی تقسیم می‌شود.

قدرت اجرایی در اختیار کابینه مالزی (هیئت دولت) به ریاست نخست وزیر است.

مذهب در مالزی:

مالزی یک جامعه چنددینی است، و اسلام دین رسمی این کشور است. چهار دین اصلی آن عبارتند از اسلام، بودائیسم، مسیحیت و هندوئیسم.

جاذبه‌های توریستی مالزی:

شبه جزیره مالزی به دلیل داشتن سواحل بیشمار، یکی از بزرگترین و مهمترین مکانهای غواصی در دنیا به شمار می‌رود. محدوده ساراواک از زیباترین جاذبه‌های مالزی به شمار می‌رود.

تامان نگارا یا جنگل ملی مالزی از قدیمی‌ترین جنگلهای جهان به شمار می‌رود.

سواحل شرقی شبه جزیره مرکزی مالزی، دارای جزایر بسیار دیدنی و بکر می‌باشند که از آن جمله عبارتند از: جزیره پرهنتیان, جزیره ردانگ, جزیره تیومان و جزیرهٔ لنکاوی.

برج‌های دوقلوی پتروناس که متعلق به شرکت نفتی پتروناس مالزی می‌باشند در حال حاضر بلندترین برجهای دوقلوی جهان می‌باشند که یکی از مکانهای توریستی شهر کوالالامپور را بوجود آورده‌اند.

مجسمهٔ ایستادهٔ بودا در باتو کیو(کوالالامپور) بلندترین مجسمهٔ ایستاده دنیاست که همه روزه تعداد زیادی از توریست‌ها از آن دیدن می‌کنند.

پارک پرنده‌ها واقع در شهر کوالالامپور نیز بزرگترین باغ پرنده‌های روباز در دنیاست.

بلندیهای گنتینگ و مجموعه هتلها و رستورانها به همراه تنها کازینو موجود در مالزی در فاصله کمی از کوالالامپور نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگران در مالزی می‌باشد.

نوشته درباره کشور مالزی اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
https://ircanada.ir/malaysia/feed/ 0
درباره کشور لهستان https://ircanada.ir/poland/ https://ircanada.ir/poland/#respond Wed, 29 Aug 2018 11:03:27 +0000 http://ircanada.ir/?p=1351 جمهوری لهستان (به لهستانی: Polska) کشوری است در مرکز اروپا، از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب با اسلوواکی، از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه، از شرق با بلاروس و از جنوب شرقی با اوکراین و از شمال با دریای بالتیک همسایه است. پایتخت کشور لهستان: ورشو زبان رسمی کشور …

درباره کشور لهستان ادامه مطلب »

نوشته درباره کشور لهستان اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
جمهوری لهستان (به لهستانی: Polska) کشوری است در مرکز اروپا، از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب با اسلوواکی، از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه، از شرق با بلاروس و از جنوب شرقی با اوکراین و از شمال با دریای بالتیک همسایه است.

پایتخت کشور لهستان: ورشو

زبان رسمی کشور لهستان: لهستانی

نوع حکومت کشور لهستان: جمهوری

حاکمان:

• رئیس جمهور

• نخست‌وزیر

مساحت لهستان: 312،685 کیلومتر مربع

جمعیت لهستان: 38،518،241 نفر

واحد پول لهستان: زلوتی

منطقه زمانی لهستان: CET (ساعت جهانی+۱)

دامنه اینترنتی لهستان: pl.

پیش‌شماره تلفنی لهستان: 48+

آب و هوا در لهستان:

کشور لهستان کوه‌های کمی دارد و در عوض آب فراوان در آن یافت می‌شود. همچنین آب و هوای لهستان اقیانوسی است. زمستان‌ها سرد و طاقت فرسا است. درجه حرارت در تابستان تا 33 درجه بالای صفر می‌رسد.

اقتصاد در لهستان:

تولید ناخالص داخلی لهستان 6/264میلیارد دلار است.

کشور لهستان 17 میلیون و 100 هزار نفر نیروی کار دارد و نرخ بیکاری در آن 8/12 درصد است. نرخ تورم در لهستان 1/2 درصد است.

محصولات صادراتی لهستان شامل ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، تولیدات کارخانه‌ای، حیوانات زنده و مواد غذایی است که از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، جمهوری چک و روسیه وارد می‌شود.

محصولات وارداتی لهستان شامل ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، تولیدات کارخانه‌ای، سوخت، مواد معدنی، روان‌سازهای صنعتی و مواد مرتبط است که از کشورهای آلمان، روسیه، ایتالیا، هلند و فرانسه وارد این کشور می‌شود.

سیاست در لهستان:

رئیس جمهور رئیس حکومت است. معرفی نخست‌وزیر به پارلمان، اعلان جنگ و صلح، تعیین سفرا از مهمترین وظایف او است. رئیس جمهور همچنین اختیار دارد که در هر زمان هر دو مجلس لهستان را منحل کند.

نخست وزیر ریاست هیات وزیران را بر عهده دارد. او باید وزیرانش را به مجلس معرفی کند و از مجلس رای اعتماد بگیرد.

مجلس شورای ملی لهستان 460 کرسی دارد که برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شوند. مجلس ملی توسط هیأت رئیسه و ارگانی به نام شورای مشورتی اداره می‌شود.

هیات رئیسه شامل رئیس جمهور و چهار نفر معاون است که تمامی آنها از میان نمایندگان مردم انتخاب می‌شوند.

مجلس علاوه بر قانونگذاری و تعیین وزرا وظیفه انتخاب رئیس جمهور از میان کاندیداها را هم دارد.

مذهب در لهستان:

دین ۹۰ ٪ لهستانی‌ها، کاتولیک، ۱ ٪ ارتدکس و ۱ ٪ نیز پروتستان می‌باشد.

ورزش در لهستان:

ورزش در کشور لهستان شامل تقریباً تمام رشته‌های ورزشی است، به ویژه: جاده سریع‌السیر، بسکتبال، بوکس، شمشیربازی، فوتبال، فوتبال آمریکایی، هندبال، هاکی روی یخ، شنا، سوارکاری، والیبال، وزنه برداری، اسکی، دوچرخه سواری، دو میدانی و فرمول یک. والیبال ورزش اول لهستان و فوتبال و والیبال محبوب‌ترین ورزش‌های کشور لهستان محسوب می‌شوند.

جاذبه‌های توریستی لهستان:

معدن نمک ویلیچکا، شهر باستانی تورن، قلعه مالبورک، قلعه واول و کلیسای جامع کراکوف، کانال البلاگ، ژاموشک

جهت تعیین وقت برای سفارت لهستان با ما تماس بگیرید

021-22020188

نوشته درباره کشور لهستان اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
https://ircanada.ir/poland/feed/ 0
درباره کشور سوئیس https://ircanada.ir/switzerland/ https://ircanada.ir/switzerland/#respond Wed, 29 Aug 2018 11:01:21 +0000 http://ircanada.ir/?p=1349 سوئیس کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. این کشور از ۲۶ ایالت تشکیل شده‌است که «کانتون» نامیده می‌شوند. پایتخت کشور سوئیس: برن زبان رسمی کشور سوئیس: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش نوع حکومت سوئیس: جمهوری فدرال مساحت …

درباره کشور سوئیس ادامه مطلب »

نوشته درباره کشور سوئیس اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
سوئیس کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. این کشور از ۲۶ ایالت تشکیل شده‌است که «کانتون» نامیده می‌شوند.

پایتخت کشور سوئیس: برن

زبان رسمی کشور سوئیس: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش

نوع حکومت سوئیس: جمهوری فدرال

مساحت سوئیس: ۴۱٫۲۸۵ کیلومتر مربع

جمعیت سوئیس: ۷٬۵۹۱٬۴۰۰

واحد پول سوئیس: فرانک سوئیس (CHF) (هر ۲/۱ واحد آن معادل یک دلار آمریکا است)

منطقه زمانی سوئیس: UTC (ساعت جهانی+۲)

دامنه اینترنتی سوئیس: ch. ‏

پیش‌شماره تلفنی سوئیس: 41+

شهراهای مهم سوئیس: زوریخ، ژنو و بازل

آب و هوا در سوئیس:

این کشور در دامنه کوه آلپ قرار گرفته و این مساله باعث پیدایش جذابیت‌های فوق العاده ای در این کشور گردیده به طوریکه تفاوت آب و هوا در شمال و جنوب این کشور کاملا محسوس میباشد. این کشور به کشور دریاچه ها نیز معروف است به طوریکه تعدد و فراوانی دریاچه ها در این کشور کوچک توجه هر بیننده ای را به خود جلب میکند.

سیاست در سوئیس:

قانون اساسی سوئیس در ۲۹ مه ۱۸۷۴ تصویب شد و از آن پس اصلاحات زیادی در آن صورت پذیرفته است. سیستم سیاسی سوئیس ترکیبی از دموکراسی مستقیم و غیرمستقیم بر اساس حق حاکمیت مردم و جدایی از قدرت‌ها است. در انتخابات فدرال همهٔ شهروندان بالای ۱۸ سال واجد شرایط رای دادن هستند. برای تصویب شدن یا نشدن قانون‌های خاص، در کشور همه پرسی انجام می‌گیرد. برطبق قانون اساسی سوئیس اگر دادخواستی حداکثر آرا را کسب کند تصویب خواهد شد.

سوئیس جزء آخرین کشورهای غربی است که به زنان حق رای داده است. تا سال ۱۹۷۱ زن‌ها حق شرکت در انتخابات را نداشتند.

اقتصاد در سوئیس:

سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست ولی عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) است. بانکداری در سوئیس یکی از مهم ترین بخش‌های این کشور محسوب می‌شود. شرکت‌های بیمه نیز سهم زیادی در اقتصاد سوئیس دارند. دیگر بخش مهم اقتصادی صنعت توریسم است. ژنو و زوریخ جزو شهرهای توریستی سوئیس به شمار می‍روند.

هزینه زندگی در سوئیس بسیار زیاد است اما درآمد سالانه برای هر نفر ۳۹۰۰۰ دلار است که رقم بسیار زیادی است. کشور سوئیس در سال ۲۰۱۰ عنوان بهترین اقتصاد جهان را از آن خود کرده بود. همچنین دو شهر بزرگ ژنو و زوریخ قطب های اقتصادی این کشور هستند که مقر بسیاری از شرکت ها و سازمان های بین المللی است.

مذهب در سوئیس:

46 درصد مردم این کشور کاتولیک، ۴۰ درصد پروتستان و ۷ درصد نیز پیرو سایر مذاهب میباشند. ۷ درصد دینی ندارند. دین اسلام بعد از کاتولیک و پروتستان سومین دین بزرگ این کشور است. مسلمانان ۲۰ درصد کل جمعیت خارجیان مقیم و ۴ درصد کل جمعیت سوئیس را تشکیل میدهند.

آموزش در سوئیس:

دوره ی تحصیلی به 5 مقطع تقسیم می شود :

پیش دبستانی: از 6 سالگی شروع می‌شود و اجباری نیست.

ابتدایی: از 7 سالگی شروع می‌شود و تا 12 سالگی ادامه دارد.

راهنمایی: از 13 سالگی شروع میشود و تا 16 سالگی ادامه دارد.

دبیرستان: از 16 سالگی شروع می‌شود و اجباری نیست.

دانشگاه: افراد کمی مایل به دانشگاه رفتن هستند.

جاذبه های گردشگری سوئیس:

از جمله جادبه های گردشگری سوئیس مس‌توان به کوه پیلاتوس (Mount Pilatus)، فواره ژنو، گریندلوالد، آبشار راین، زایتگلوگه (Zytglogge)، برنینا اکسپرس (Bernina Express)، پل چپل (Chapel Bridge)، جانگفراوجاچ (Jungfraujoch)، قلعه چیلون (Château de Chillon)، ماترهورن، اشاره کرد.

نوشته درباره کشور سوئیس اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
https://ircanada.ir/switzerland/feed/ 0
درباره کشور سوئد https://ircanada.ir/sweden/ https://ircanada.ir/sweden/#respond Wed, 29 Aug 2018 10:59:04 +0000 http://ircanada.ir/?p=1347 سوئد کشوری در شمال اروپا در شبه‌جزیره اسکاندیناوی است. از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه‌ است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور شهر استکهلم است. سوئد با مساحت ۴۴۹٬۹۶۴ کیلومتر مربع، چهارمین …

درباره کشور سوئد ادامه مطلب »

نوشته درباره کشور سوئد اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
سوئد کشوری در شمال اروپا در شبه‌جزیره اسکاندیناوی است. از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه‌ است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور شهر استکهلم است. سوئد با مساحت ۴۴۹٬۹۶۴ کیلومتر مربع، چهارمین کشور بزرگ اروپا (ششمین کشور بزرگ اروپا با احتساب روسیه و ترکیه) از نظر مساحت می‌باشد. جمعیت سوئد بیش از ۹٫۶ میلیون نفر است که تقریباً ۷٫۹ میلیون نفر آن را سوئدی‌ها تشکیل می‌دهند. زبان این کشور سوئدی و واحد پول آن کرون است.

کشور سوئد از حکومت مشروطه برخوردار بوده و دولت به شکل پارلمانی اداره می‌گردد. پادشاه در این کشور مقامی تشریفاتی است و کشور توسط نخست وزیر اداره می‌شود.
سوئد دارای آب و هوای بسیار سردی است. این کشور از نظر طبیعی، از 4 ناحیه تشکیل  شده‌است. کوه‌های پوشیده از جنگل در منطقه نورلند در شمال، زمینهای مرتفع یونکوپینگ در جنوب، دریاچه دیستریکت در ناحیه مرکزی، و جلگه حاصلخیز اسکانیا در منتهی‌الیه بخش جنوبی این کشور میباشد.

نوشته درباره کشور سوئد اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
https://ircanada.ir/sweden/feed/ 0
درباره کشور چین https://ircanada.ir/china/ https://ircanada.ir/china/#respond Wed, 29 Aug 2018 10:53:18 +0000 http://ircanada.ir/?p=1345 کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین ، پرجمعیت‌ترین کشور دنیا با بیش از ۱٫۳ میلیارد نفر سکنه ‌است. این کشور که در شرق قاره آسیا واقع شده توسط حزب کمونیست چین در قالب نظام تک‌حزبی اداره می‌شود. این حزب بر ۲۲ استان، ۵ منطقهٔ خودمختار، ۴ شهر با مدیریت مستقیم (پکن، تیانجین، شانگهای …

درباره کشور چین ادامه مطلب »

نوشته درباره کشور چین اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین ، پرجمعیت‌ترین کشور دنیا با بیش از ۱٫۳ میلیارد نفر سکنه ‌است. این کشور که در شرق قاره آسیا واقع شده توسط حزب کمونیست چین در قالب نظام تک‌حزبی اداره می‌شود. این حزب بر ۲۲ استان، ۵ منطقهٔ خودمختار، ۴ شهر با مدیریت مستقیم (پکن، تیانجین، شانگهای و چونگ‌کینگ) و ۲ منطقهٔ اداری ویژهٔ بسیار خودمختار هنگ کنگ و ماکائو حکومت می‌کند.

پایتخت چین: پکن

زبان رسمی کشور چین: زبان ماندارین

نوع حکومت کشور چین: دولت سوسیالیستی تک‌حزبی

حاکمان کشور چین:

• رئیس جمهور

• نخست‌وزیر

مساحت چین: ۹٬۵۹۶٬۰۰۰ کیلومتر مربع

جمعیت چین: ۱٬۳۵۷٬۸۲۱٬۰۰۰

واحد پول چین: یوان (رنمینبی) (RMB)

منطقه زمانی چین: UTC (ساعت جهانی+۸)

دامنه اینترنتی چین: .cn

پیش‌شماره تلفنی چین: ۸۶+

شهرهای مهم چین: پکن، شانگهای، تین تین، چونگ کنگ و کانتون

آب و هوا در چین:

فصل‌های خشک و فصل‌های مرطوب همراه با باران موسمی شرایط آب‌وهوایی غالب در بیشتر نقاط چین است که اختلاف دمای قابل توجه بین تابستان و زمستان را در پی دارد. در زمستان بادهای شمالی سرد و خشک می‌وزد و بادهای جنوبی از سواحل دریا در نقاط جنوبی‌تر گرم و مرطوب است. طوفان‌های موسمی در امتداد سواحل جنوبی و شرقی، سیل‌های مخرب، سونامی، زلزله، رانش زمین و خشکسالی از بلایای طبیعی منطقه چین هستند.

 

اقتصاد در چین:

کشور چین در سال ۲۰۱۳ دومین اقتصاد بزرگ دنیا پس از ایالات متحده بوده‌است. تولید ناخالص داخلی این کشور در این سال حدود ۹٫۴۶۹ تریلیون دلار بر اساس ارزش اسمی دلار و ۱۶٫۱۴۹ تریلیون بر اساس قدرت برابری خرید بوده‌است. اقتصاد چین امروزی یک اقتصاد بازار بر مبنای مالکیت خصوصی است. دولت هنوز بر بخش‌های استراتژیک زیربنایی اقتصاد همچون تولید انرژی و صنایع سنگین مسلط است اما سرمایه‌گذاری خصوصی به سرعت در حال افزایش است.

بهره‌وری بالا در تولید، نیروی کار ارزان و زیرساخت‌های نسبتاً مناسب عواملی هستند که چین را به تولیدکننده پیشرو دنیا تبدیل کرده‌اند.

 

مذهب در چین:

کشور چین در طول تاریخ تحت تأثیر مذاهب و مکاتب فکری مختلفی بوده‌است. به طور تاریخی سه مکتب اصلی این کشور کنفوسیوس‌گرایی، بودایی، و تائویی بوده‌اند که هر یک تاثیر به‌سزایی در شکل‌گیری فرهنگ چینی گذاشته‌اند.

جاذبه‌های توریستی چین:

موزه یادبود قتل عام نانجینگ، شهر لی جیانگ، جشنواره یخ و برف هاربین، غارهای ژیجین، گویلین، کوه چان بای شان، پارک ملی Sanqingshan و پارک جنگلی Zhangjiaji، هاینان، راه آهن چینگهای تبت، پارک ملی دره 9 روستا

نوشته درباره کشور چین اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
https://ircanada.ir/china/feed/ 0
درباره کشور ترکیه https://ircanada.ir/turkey/ https://ircanada.ir/turkey/#respond Wed, 29 Aug 2018 10:51:38 +0000 http://ircanada.ir/?p=1342 کشور ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه، نقطه تلاقی دو قاره مهم آسیا و اروپا محسوب می شود. ترکیه در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا واقع شده، ترکیه از سه طرف به وسیله دریا احاطه شده است، از شمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از …

درباره کشور ترکیه ادامه مطلب »

نوشته درباره کشور ترکیه اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
کشور ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه، نقطه تلاقی دو قاره مهم آسیا و اروپا محسوب می شود. ترکیه در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا واقع شده، ترکیه از سه طرف به وسیله دریا احاطه شده است، از شمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه مرز آبی دارد.

پایتخت کشور ترکیه: آنکارا

زبان رسمی کشور ترکیه: ترکی

نوع حکومت ترکیه: جمهوری با پارلمان واحد

حاکمان کشور ترکیه:

  • رئیس جمهور
  • نخست‌وزیر

مساحت ترکیه: ۷۸۳٬۵۶۲کیلومتر مربع

جمعیت ترکیه: ۷۵٬۶۲۷٬۳۸۴

واحد پول ترکیه: لیر ترکیه (TL)

منطقه زمانی ترکیه: UTC+2

دامنه اینترنتی ترکیه: .tr

پیش‌شماره تلفنی ترکیه: 90+

آب و هوا در ترکیه:

کشور ترکیه آب و هوایی متنوع دارد اما به طور کلی دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب است. سواحل شمال، جنوب و غرب ترکیه، دارای آب و هوای مدیترانه با زمستانهای کوتاه و معتدل، و تابستانهای گرم و طولانی است. قسمتهای مرکزی ترکیه، خشک و بایر می باشد که میانگین بارش سالانه آن، کمتر از ۲۵سانتی متر است.

اقتصاد در ترکیه:

اقتصاد در کشور ترکیه ترکیبی از اقتصاد مدرن و سنتی و بر پایه کشاورزی است.

تولید ناخالص داخلی این کشور  640٬4 میلیارد دلار در سال 2006م بود. این کشور 24.79 میلیون نفر نیروی کار دارد. نرخ بیکاری 10.2 درصد است.

20 درصد از مردم ترکیه در سال 2002م زیر خط فقر زندگی می‌کردند و نرخ تورم در این کشور در سال 2006م 10.5 درصد بود.

مذهب در ترکیه:

از کل جمعیت ترکیه، حدود 99 درصد مسلمان و هشتاد درصد سنی بوده و دارای مذهب حنفی و شافعی می‌باشند. جمعیت شیعیان این کشور 19.8 درصد بیان شده است.

شهرهای توریستی ترکیه: استانبول، آنتالیا، ازمیر، قونیه

نوشته درباره کشور ترکیه اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
https://ircanada.ir/turkey/feed/ 0
درباره کشور تایلند https://ircanada.ir/thailand/ https://ircanada.ir/thailand/#respond Wed, 29 Aug 2018 10:47:27 +0000 http://ircanada.ir/?p=1340 شور تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است. پایتخت کشور تایلند: بانکوک زبان رسمی …

درباره کشور تایلند ادامه مطلب »

نوشته درباره کشور تایلند اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
شور تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است.

پایتخت کشور تایلند: بانکوک

زبان رسمی کشور تایلند: تایلندی

نوع حکومت کشور تایلند: مشروطه سلطنتی

حاکمان:

• پادشاه

• نخست‌وزیر

مساحت تایلند: ۵۱۳٬۱۱۵ کیلومتر مربع

جمعیت تایلند: ۶۶٬۷۲۰٬۱۵۳

واحد پول تایلند: بات (THB)

منطقه زمانی تایلند: GMT (ساعت جهانی+۷)

دامنه اینترنتی تایلند: .th

پیش‌شماره تلفنی تایلند: +۶۶

 

آب و هوا در تایلند:

آب و هوای کشور تایلند، گرمسیری با سه فصل متمایز گرم و خشک، بارانی و خنک می باشد. فصل گرم و خشک از ماه مارس تا ماه مه ادامه دارد. در این فصل متوسط درجه حرارت ۳۴ درجه سلسیوس است و رطوبت هوا ۷۵٪ ست. فصل بارانی از ماه ژوئن تا ماه اکتبر ادامه دارد و متوسط درجه حرارت به ۲۹ درجه سلسیوس و میزان رطوبت به ۸۷٪ افزایش می‌یابد. فصل خنک از ماه نوامبر تا فوریه‌است. در این فصل درجه حرارت بین ۲۰ تا ۳۲ درجه سلسیوس در نوسان است.

اقتصاد در تایلند:

کشور تایلند دارای صنایعی چون جهانگردی، نساجی و پوشاک، کشاورزی، نوشابه سازی، تنباکو، سیمان و صنایع سبک نظیر سنگهای قیمتی، تجهیزات الکترونیکی، قطعات کامپیوتر و مدارات مجتمع می باشد. این کشور دومین تولید کننده تنگستن در جهان و سومین تولید کننده قلع به حساب می آید. محصولات کشاورزی تایلند شامل برنج، نشاسته کاساو یا مانیوک، کائوچو، نیشکر، ذرت، نارگیل و سویا است.

صادرات مهم این کشور برنج و محصولات کشاورزی، پوشاک و محصولات نساجی، شیلات و غذاهای دریایی، ترانزیستور و قطعات کامپیوتر می باشد. واردات مهم آن نیز عبارتند از سوخت (نفت و گاز) و مواد خام.

 

مذهب در تایلند:

در حدود ۹۵٪ مردم کشور تایلند بودایی هستند. مسلمانان، با حدود 4٪ جمعیت، بعد از بوداییان بزرگ‌ترین گروه مذهبی این کشور هستند. مسیحیان تایلند که اغلب کاتولیک هستند، کمتر از یک درصد جمعیت تایلند را تشکیل می دهند و در کنار آنها پیروان آیین سیک و هندو زندگی می کنند. در تایلند برای پیروان تمامی ادیان، آزادی مذهبی وجود دارد.

جاذبه‌های توریستی تایلند:

باغ نانگ نوچ ( Nongnooch Tropical Garden )، دنیای زیر آب ( Underwater World )، معبد وانسانگ وارارام ( Wat Yansangwararam )، جزیره مرجان پاتایا، خانه مقدس حقیقت، پارک پاتایا و پارک آبی آن، آکواریم پاتایاچیانگ مای، معبد سوآن داک (WAT SUAN DOK)، معبد پهارا سینگ (WAT PHRA SINGH)، معبد په پونگ (WAT PAH PONG)

نوشته درباره کشور تایلند اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
https://ircanada.ir/thailand/feed/ 0
درباره کشور ایتالیا https://ircanada.ir/italy/ https://ircanada.ir/italy/#respond Wed, 29 Aug 2018 10:46:01 +0000 http://ircanada.ir/?p=1338 ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنیا در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه یافته است و جزء هشت کشور صنعتی محسوب میشود. واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا ۶۰ میلیون و ششصد هزار نفر است و …

درباره کشور ایتالیا ادامه مطلب »

نوشته درباره کشور ایتالیا اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنیا در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه یافته است و جزء هشت کشور صنعتی محسوب میشود.

واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا ۶۰ میلیون و ششصد هزار نفر است و ۹۱٫۶ درصد مردم آن مسیحی هستند.

کشور ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. ایتالیا با تابستانهای گرم و خشک ، زمستانهای معتدل ، از آب و هوایی مدیترانه‌ای برخوردار است. در شمال به دلیل و جود رشته کوه آلپ سرد، در جنوب خشک و در کل کشوری تقریباً گرم است. جزایر سیسیل و ساردینا از بخش اصلی کشور گرمتر و خشک تر است.

دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود.

رم، پایتخت ایتالیا، به عنوان پایتخت امپراتوری روم و اقامتگاه پاپ، برای سده‌های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب بود.

 

نوشته درباره کشور ایتالیا اولین بار در . پدیدار شد.

]]>
https://ircanada.ir/italy/feed/ 0