دانشگاه ویکتوریا کانادا

دانشگاه ویکتوریا کانادا
فهرست مطالب

دانشگاه ویکتوریا یک موسسه آموزش عالی بین المللی با فضایی دوستانه است. این دانشگاه یک محیط یادگیری غنی، منحصر به فرد و حمایتی برای دانشجویان کانادا دارد. به همین دلیل است که دانشگاه ویکتوریا برای تعالی علمی، تعامل جامعه، آموزش الهام بخش و رهبری در پژوهش به طور گسترده ای مورد تایید قرار گرفته است. همچنن ایرانیان زیادی ویزای تحصیلی کانادا را به نیت تحصیل در این دانشگاه می گیرند.

دانشگاه ویکتوریا تجربیات یادگیری در زندگی واقعی و برنامه های نوآورانه را برای دانشجویان خود ارائه می دهد. برخی از این برنامه ها را در قسمت بعدی این مطلب ذکر خواهیم کرد. دانشجویان می توانند از طریق چندین مسیر با دوچرخه و اتوبوس به مرکز شهر ویکتوریا بروند، همچنین این موسسه شگفت انگیز پارکینگ کافی و فضای مناسبی را در محوطه خود فراهم کرده است.

از دیگر ویژگی های دانشگاه ویکتوریا می توان به سالن های جلسات، باغها، ساختمان های اتحادیه دانشجویی، سالن های سخنرانی، کتابخانه ها، امکانات آزمایشگاهی، محل اقامت برای یکشبه و غیره اشاره کرد. فاصله بین پردیس اصلی و مرکز شهر ویکتوریا حدود 15 دقیقه رانندگی با ماشین است.

 

رتبه های دانشگاه ویکتوریا


در سال 2020 دانشگاه ویکتوریا در رده 364 نظام رتبه بندی QS قرار گرفته است. همچنین در رنکینگ تایمز 2020 نیز جایگاهی بین 400 تا 500 را دارد. توجه داشته باشید که قدمت دانشگاه های برتر کانادا معمولا زیاد است و ویکتوریا با 50 سال قدمت دانشگاهی جدید محسوب شده و این رتبه ها رده مناسبی برای آن محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره شهر ویکتوریا کانادا

دانشجویان بین المللی

دانشگاه ویکتوریا را می توان انتخابی خوب برای دانشجویان بین المللی دانست. حضور دانشجویانی از 118 کشور مختلف نشانگر این موضوع است که شرایط برای حضور انواع افراد از فرهنگ های گوناگون محیا است. برای تحصیل در این دانشگاه می توانید روی برنامه های زیر حساب کنید:

  • برنامه های کارشناسی
  • برنامه های کارشناسی ارشد
  • فرصت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی

 

شرایط پذیرش دانشگاه ویکتوریا


سریع ترین راه گرفتن پذیرش ارسال درخواست آنلاین می باشد. برای این کار شما باید مهلت درخواست را رعایت کنید و هزینه درخواست دانشگاه را پرداخت کنید. همچنین هر برنامه تحصیلی می تواند الزامات منحصر به فرد خود را داشته باشد. بعد از این که موفق به دریافت پذیرش شدید یک شماره دانشجویی برای شما ایمیل خواهد شد. به کمک این شماره می توانید به پرتال دانشگاه دسترسی داشته باشید که شما را درباره وضعیت برنامه انتخابی و سایر اقداماتی که باشد انجام دهید آپدیت نگه می دارد.

شرایط پذیرش دانشگاه ویکتوریا

 

 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش گرفتن از دانشگاه


  1. پرداخت هزینه ثبت‌نام (Application Fee) به مبلغ حدود ۱۶۰ دلار کانادا برای دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا
  2. ترجمه مدارک تحصیلی آخرین مقطع و ریز نمرات
  3. دارا بودن حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد معدل (حدود ۳ از ۴ یا ۱۵ از ۲۰)
  4. دو توصیه‌نامه از اساتید
  5. انگیزه‌نامه
  6. مدرک آزمون زبان

شرایط پذیرش دانشگاه ویکتوریا

 

مدرک زبان مورد نیاز برای دانشگاه ویکتوریا


مهم نیست که کشور مبدا شما کجا باشد. شما باید قبل از پذیرش مهارت زبان خود را چه در گفتار و چه در نوشتار نشان دهید. اگر بیش از چهار سال در هر یک از موسسات کانادایی (شامل دبیرستان) تحصیل کرده باشید و تمام تحصیلات دانشگاهی خود را به انگلیسی انجام داده باشید نیازی به اثبات مهارت زبان نخواهید داشت. اما از آنجایی که اثبات زبان بسیار مهم است انتظار می رود حداقل در یکی از برنامه های زیر شرکت کرده باشید:

  • IELTS
  • CAEL
  •  LPI
  • TOEFL
  • MELAB

توجه داشته باشید که حداکثر دو سال قبل از شروع درخواست این آزمون ها را بدهید. چرا که اگر بیشتر از دو سال گذشته باشد پذیرفته نمی شوید. همچنین نمره آیلتس بهتر است بالاتر از 6.5 باشد و معدل دو سال پایانی تحصیل شما بالاتر از 15.5 باشد.

بیشتر بخوانید: دانشکده پلی تکنیک مونترال کانادا (Polytechnique Montreal)

هزینه تحصیل در دانشگاه ویکتوریا


یکی از بزرگترین هزینه های دوران تحصیلی در دانشگاه ویکتوریا شهریه خواهد بود. با این وجود عوامل زیادی کل هزینه تحصیلات شما را تعیین خواهند کرد. حمل و نقل، تعداد کلاس ها، محل سکونت و غذا از عمده هزینه های شما خواهند بود.

شهریه

شهریه دانشجویان کانادایی در دانشگاه ویکتوریا به طور میانگین 5761 دلار و برای دانشجویان بین المللی حدود 18 هزار دلار می باشد.

 

فرصت های کاری در دانشگاه ویکتوریا

فرصت های سودمندی وجود دارد که به شما در کسب تجربه کار مفید و کسب درآمد مناسب کمک می کند. اما فراموش نکنید که تحصیلات شما مهمترین اولویت است. از وقت خود به خوبی استفاده کنید تا موقعیتهای داوطلبانه و کارهای دانشجویی در اجرای صحیح فعالیتهای دانشگاهی شما مشکلی ایجاد نکنند.

ساعات کار دانشگاه

اکثر دفاتر دانشگاه از ساعت 8:30 تا 4:30 بعد از ظهر، از دوشنبه تا جمعه باز هستند. دفاتر در تعطیلات عمومی و آخرهفته قانونی (شنبه و یکشنبه) بسته هستند. کلاس ها نیز در تعطیلات عمومی و آخر هفته برگزار نمی شوند. همچنین هیچ فعالیت دانشگاهی بین 25 دسامبر تا 1 ژانویه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: چطور انگیزه نامه یا SOP جذاب بنویسیم؟

تعامل دانشگاه ویکتوریا با جامعه جهانی

دانشگاه ویکتوریا به دلیل افزایش همکاری های بین المللی شناخته شده است و ازحامیان دانشجویان بین المللی می باشد. سالانه بیش از 300 دانشجوی بین المللی از حدود 118 کشور برای تحصیل به این دانشگاه می آیند. دانشکده ها و روش های تدریس دانشگاه با دیدگاه های بین المللی و جهانی رشد داده شده اند. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 4000 دانشجوی بین المللی دارد.

برای مسئولین، توجه به این نکته مهم است که محققان دانشگاه ویکتوریا مقالات علمی بالایی را نسبت به سایر دانشگاه ها و کالج های کانادا تولید کنند. آنها عمیقاً نگران ارائه آموزش هایی هشتند که دانش آموزان را در دنیای به سرعت در حال پیشرفت، تقویت کند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش گرفتن از دانشگاه

 

 

دانشکده های دانشگاه ویکتوریا


دانشگاه ویکتوریا از 12 دانشکده و 2 بخش تشکیل شده است:

  • دانشکده ها و بخش ها
  • دانشگاه ویکتوریا دارای 10 دانشکده و 2 بخش یعنی:
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده بازرگانی پیتر بی. گوستاوسون
  • دانشکده توسعه انسانی و اجتماعی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده مهندسی
  • بخش علوم پزشکی
  • بخش مطالعات مداوم

اجازه کار دانشجویان

دانشجویان بین المللی می توانند در کانادا مشغول به کار شوند، اما قبل از اینکه در دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنید، باید یک شماره بیمه اجتماعی (SIN) داشته باشید.
شما باید این کارت را در صورت لزوم نشان دهید یا به کارفرمای خود ثابت کنید که در کمتر از سه روز قبل تقاضای آن را داده اید. همچنین برای جلوگیری از سرقت هویت، باید از کارت SIN خود محافظت کنید.
اگر ک محوطه دانشگاه کار پیدا کرده باشید، پس از دریافت پیشنهاد شغلی، باید برای شماره بیمه اجتماعی خود به دفتر خدمات کانادا مراجعه کنید. شما باید قراردادی را که با سرپرست خود امضا کرده اید ارائه دهید. اگر خارج از دانشگاه کار پیدا کنید، باید در دفتر خدمات کانادا برای شماره بیمه اجتماعی خود درخواست دهید. همچنین، باید ثابت کنید که مجوز کار معتبر خارج از دانشگاه را به دست آورده اید.

بورسیه‌های دانشگاه ویکتوریا کانادا


تمام دانشجویان مقطع کارشناسی که برای اولین بار به دانشگاه ویکتوریا وارد می‌شوند واجد شرایط دریافت تعدادی جایزه و بورسیه هستند که بودجه آن‌ها از محل اهدای پول از طرف افراد خیر و بودجه عملیات دانشگاه تأمین می‌شود. به این نوع جایزه‌ها بورسیه ورود گفته می‌شود. دانشگاه ویکتوریا هر سال حدود سه و نیم میلیون دلار بورسیه ورود به دانشجویان تازه‌وارد اهدا می‌کند. این بورسیه‌ها به دانشگاه بازگردانده نمی‌شود و تنها بر اساس عملکرد آکادمیک دانشجویان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

تمام دانشجویانی که به دانشگاه وارد می‌شوند باید واجد شرایط آکادمیک خاصی باشند که برای دریافت بورسیه ورود در نظر گرفته شوند. برای بررسی واجد شرایط بودن می‌توانید به وبسایت این دانشگاه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: کدام دانشگاه های کانادا مورد تایید وزارت علوم هستند؟

بورسیه‌های دانشگاه ویکتوریا کانادا

 

رضایت بالای دانشجویان


دانشگاه ویکتوریا به دلیل برتری علمی پیشرفته و داشتن اصول اخلاقی صحیح شناخته شده است. در بررسی جدیدی که در اکثر فارغ التحصیلان انجام شده، مشاهده شد که 96 درصد فارغ التحصیلان از نوع آموزش و شیوه زندگی آنها از این موسسه کاملاً راضی بودند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)
دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرنامه
عضویت در خبرنامه هفتگی سالیان

برای اشتراک در خبرنامه ایمیل خودرا در کادر زیر وارد کنید

دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:
پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید
Call Now Button