هزینه زندگی در کانادا 2020

هزینه زندگی در کانادا
فهرست مطالب

به تازگی نتیجه‌ای از یک نظرسنجی با جامعه آماری 20 هزار و 300 نفر در 36 کشور دنیا به دست آمد که به دنبال آن کانادا بهترین کشور جهان از لحاظ کیفیت زندگی در سال 2019 شناخته شد. این خود به خود می‌تواند کانادای مهاجرپذیر را به مقصدی جذاب برای ساکنانش و همچنین کسانی که تصمیم به مهاجرت دارند، تبدیل کند.

بسیاری از کسانی که قصد اقامت در کانادا دارند، به خوبی از شرط تمکن مالی ویزای کانادا آگاه‌اند. با وجود این همواره در پی پاسخی مناسب برای یک سوال اساسی‌اند تا به کمک آن بتوانند آینده را به تصور در آورند و برای بهبود زندگی‌شان طرحی بریزند:

هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟

هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟

نه تنها طبقه و قشربندی جامعه در جواب به این سوال نقشی تاثیرگذار دارند بلکه خصوصیات فردی و سبک زندگی افراد نیز می تواند هر بار ما را به  ‍‍‍پاسخی متفاوت رهنمون سازد. در کنار همه‌ی این‌ها، نباید از نظر دور داشت، کانادا کشوری وسیع با سیزده استان است که هر یک از این استان‌ها شرایط زیستی گوناگونی دارند.  مثلا اگر در تورنتو زندگی می‌کنیم باید سالانه با رشد هزینه‌ها دست و پنجه بیش‌تری نرم کنیم و اگر در  دانکن سکونت داریم، باید  چالش‌های اقتصادی دیگری را پشت سر بگذاریم. در عوض میزان درآمد در تورنتو به واسطه ویژگی‌های جغرافیایی و اقتصادی به مراتب بیش از دیگر شهرهای کانادا است. شهر تورنتو پایتخت اقتصادی کانادا و  یکی از مراکز بزرگ اقتصادی جهان به حساب می‌آید؛ جایگاهی که در جهان کم‌تر شهری از آن برخوردار است.

با وجود این ما کوشیده‌ایم که دست‌کم تصویری از هزینه‌ زندگی در کانادا در سال 2020 میلادی به دست دهیم؛ تصویری که بنا دارد شیوه‌ای از حساب و کتاب‌ را پیشنهاد دهد و شمه‌ای از وضعیت اقتصادی کانادا را پیش روی شما بگذارد.

هزینه مسکن در کانادا

هزینه مسکن در کانادا

طبق آخرین گزارش ها اجاره مسکن در کانادا در سال 2020 در برخی نقاط کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که سال 2019 نسبت به 2018 با افزایش روبرو شده بود. برای مثال هزینه های مسکن در تورنتو که بسیار گران است حدود 400 دلاری افزایش را تجربه کرده بود. هزینه‌های مسکن در تورنتو بسیار سرسام‌آور است و هر سال با افزایش قیمتی خارج از تصور گیج‌کننده‌تر نیز می‌شود. اما اگر تورنتو را به خوبی بشناسید و مناطق ایرانی‌نشین‌اش شناسایی کنید در خواهید یافت که هزینه مسکن در محله‌هایی نظیر  ویلو دیل و محله تپه ریچموند بسیار مرقون به صرفه‌تر از آن چیزی است که غالبا توسط مراکز آماری و پژوهشی عنوان می‌شود. در جدول زیر می توانید هزینه اجاره خانه و مقدار تغییر ماهانه و سالانه آن را ببینید. این مبلغ ها به طور میانگین هستند و برای آپارتمان های یک خوابه و دو خوابه مشخص شده اند.

اجاره خانه در کانادا

هزینه اینترنت در کانادا

دیگر به سختی می‌توان زندگی انسان امروزی را بدون اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تصور کرد؛ حالا یکی زیاد و یکی کم‌تر. اما صرف هزینه برای اینترنت در زمانه‌ای که از خرید ساده‌ترین مایحتاج تا انجام پیچیده‌ترین پروسه‌های اداری، همه چیز، بر پاشنه اینترنت می‌چرخد، صرف هزینه برای این منظور اجتناب‌پذیر است! به خصوص که شما یک جوان تورنتویی شاغل و مجرد نیز باشید!

همه چیر درباره ساسکاچوان کانادا

هزینه اینترنت در کانادا در سال 2020 به تفکیک چندین شهر در جدول زیر آمده است. به ترتیب نام شهر، حداکثر سرعت و هزینه ماهانه:

هزینه اینترنت در کانادا

سیستم حمل و نقل

اگرچه دسترسی به وسایل نقلیه عمومی در تورنتو نسبت به دیگر شهرهای کانادا از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما جوانان ساکن تورنتو آن‌قدر باهوش‌اند که هنگام اجاره یک خانه، به ماجرای پایان‌ناپذیر و فرساینده حمل و نقل نیز فکر کنند. هزینه حمل و نقل عمومی در تورنتو می تواند نزدیک به 127 دلار در ماه تمام شود. توجه داشته باشید که گزینه های مختلفی برای حمل و نقل پیش رویتان خواهد بود  و هزینه های آنها در شهرهای مختلف می تواند متفاوت باشد. برای مثال تراموا، مترو، اتوبوس و دوچرخه و قطار در شهرهای مختلف استفاده می شود. و هر شهر بلیط فروشی خود را دارد. معمولا بهتر است با توجه به هزینه هایتان بلیطی ماهانه یا سالانه تهیه کنید تا بصرفه تر باشد.

خرید مواد غذایی در کانادا

خرید مواد غذایی

با توجه به تغییرات آب و هوایی و بحران هایی که ویروس کرونا به وجود آورده است انتظار می رود هزینه مواد غذایی برای خانواده های کانادایی بیشتر شود. در این میان گوشت نقشی اساسی بازی کرده و بیشترین تغییرات را به خود اختصاص می دهد. پیش بینی ها حاکی این است که گوشت 4 تا 6 رصد افزایش قیمت داشته باشد. طبق آخرین گزارشات هزینه زندگی یک خانواده کانادایی چیزی حدود 400 دلار افزایش پیدا می کند به رقمی نزدیک به 12667 دلار در سال می رسد.

تفریح، تناسب‌اندام و سرگرمی

فرقی نمی‌کند در کدام ینگه دنیا باشید، تفریح و سرگرمی همچون حمل و نقل و تلفن و اینترنت بخش جدایی‌ناپذیر از سبک زندگی انسان‌های دنیای مدرن است؛ به خصوص اگر جوانی حدودا 30 ساله باشد و تورنتو زندگی کنید. آن‌وقت باید برای تندرستی و نشاط روح خود مبلغی بالغ بر 50973 دلار بپردازید.

اغلب دانشگاه‌های معتبر تورنتو کلاب‌ها و سالن‌های ورزشی را با قیمتی به غایت پایین‌تر در اختیار محصلانشان قرار می‌دهند و همچنین با جستجوی کافی می‌توان  مکان های استاندارد و تفریحات مقرون به صرفه‌تری را در جا به جای تورنتو یافت و از آن استفاده کرد.

بیمه

شما در تورنتو و برای فرار از هزینه‌های سنگین درمان ناچارید که بخشی از بودجه سالانه‌تان را صرف بیمه کنید: دقیقا 57.28 دلار. هزینه بیمه در شهرهای مختلف متفاوت است و بجز بیمه های خصوصی در برخی استان ها می توانید از بیمه دولتی نیز بهره ببرید.

پس‌انداز را فراموش نکن

هزینه زندگی در کانادا و به ویژه تورنتو غالبا به گونه‌ایست که می‌توان گوشه‌ای از درآمد ماهیانه را برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده کنار گذاشت. رعایت این مورد همواره می تواند چاره گشای مشکلات پیش بینی نشده باشد.

0/5 (0 نظر)
دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرنامه
عضویت در خبرنامه هفتگی سالیان

برای اشتراک در خبرنامه ایمیل خودرا در کادر زیر وارد کنید

دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:
دسته‌بندی‌ها
پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید
Call Now Button