ویزای همراه کانادا؛ نحوه دریافت انواع مختلف ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کانادا
فهرست مطالب

همان طور که از نام این ویزا مشخص است، همراهان شخصی که به منظور تحصیل و کار در کانادا اقامت دائم دریافت خواهند کرد، می توانند درخواست ویزای همراه کانادا داشته باشند.

کسانی که قصد دارند تا برای ادامه تحصیل یا موقعیت شغلی به کانادا مهاجرت کنند، مشکل دوری از والدین گاهی شرایط را برای تصمیم گیری سخت خواهد کرد؛ اما اگر فرد متقاضی دارای همسر و فرزند نیز باشد، مسائل خانوادگی برای مهاجرت او طبیعتاً سخت تر خواهد بود.

بنابریان بسیاری از متقاضیان ویزای کاری یا ویزای تحصیلی کانادا، ممکن است به دلیل دوری از خانواده خود در زمان دوره تحصیل و یا کار در کانادا از موقعیت پیش آمده صرف نظر کنند.

از طرفی برقراری ارتباط با دیگران، سازگاری با فرهنگ کاملاً متفاوت کانادا و همچنین فاصله‌ بسیار دور این کشور، جز مواردی هستند که ممکن است تصمیم برای مهاجرت را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

در چنین شرایطی سفر به یک کشور خارجی همچون کانادا قطعاً تصمیم دشواری خواهد بود. اما واقعاً راهی برای همراهی اعضای خانواده در کشورهای دیگر وجود ندارد؟

دولت کانادا که یکی از کشورهای پیشرفته و مهاجرپذیر است، راه کاری در این زمینه ارائه داد تا از این به بعد، شخصی که موفق به اخذ ویزای کار کانادا یا تحصیلی می‌شود، اعضای درجه یک خانواده وی نیز بتوانند ویزای همراه تحصیلی کانادا یا ویزای همراه کاری کانادا را داشته باشند.

ویزای همراه برای کانادا برای حل چنین مشکلاتی ایجاد شد تا وابستگان درجه یک متقاضیان بتوانند همراه او به این کشور مهاجرت کنند.

 

آژانس مسافرتی سالیان سفر با تجربه کافی در زمینه وقت سفارت کانادا و پیکاپ ویزای کانادا با مشاوره رایگان در خدمت شما خواهد بود و تلاش می کند تا اطلاعات مفید و جامعی در این زمینه در اختیار شما قرار دهد. جهت مشاوره و اطلاع از جزئیات با متخصصان با شماره 02122020188 تماس حاصل فرمائید.

شرایط گرفتن ویزای همراه کانادا

متقاضیانی که قصد ورود به خاک کشور کانادا را دارند، می توانند با دو روش اقدام به دریافت ویزای همراه کانادا کنند:

    • روش اول اقدام برای ویزای همراه هم زمان (یعنی به‌صورت هم‌ زمان به همراه متقاضی اصلی) نسبت به دریافت ویزای همراه کانادا می باشد.
    • روش دوم متقاضی اصلی می تواند پس از دریافت اقامت موقت کانادا نسبت به الحاق خانواده خود تقاضای ویزا دهد.

اگر فردی متقاضی ویزای دانشجویی باشد، می تواند درخواست ویزای همراه همزمان را داشته باشد و یا پس از دریافت اقامت کشور کانادا جهت دریافت ویزای همراه در کانادا اقدامات لازم را انجام دهد.

یکی دیگر از شرایط ویزای همراه کانادا، درخواست ویزای توریستی کانادا با عنوان (Temporary Resident Visa) می باشد که با صدور آن حداکثر شش ماه اجازه حضور در کانادا را خواهند داشت.

شرایط گرفتن ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کاری کانادا

متقاضیان ویزای تحصیلی پس‌ از اتمام تحصیل خود می توانند درخواست شغل مناسبی دهند. بعد از پیدا شدن شغل مناسب فرد متقاضی می تواند برای تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری اقدام نماید تا بتوانند اجازه کار و یا تحصیل در کانادا را به دست آورند.

البته متقاضیان دریافت ویزای کاری برای دریافت ویزای همراه کاری کانادا از ابتدا می توانند اقدامات لازم را انجام دهند و حتی زمان دریافت اقامت کشور کانادا نیز می توانند برای الحاق اعضای خانواده خود درخواست ویزای همراه دهند.

با توجه به دریافت اقامت دائم کانادا توسط متقاضیان کار، همراهان متقاضی نیز امکان اقامت دائم در کشور کانادا را خواهند داشت.

برای دریافت ویزای همراه در کانادا روش های دیگری مانند سرمایه گذاری و ثبت شرکت و غیره نیز وجود دارند که با توجه به شرایط مختص هرکدام از آن ها می توان نسبت به دریافت ویزای همراه یا الحاق همراهان از روش های دیگر دریافت ویزای همراه کانادا اقدام کرد.

ویزای کار کانادا 

ویزای همراه کاری کانادا

ویزای همراه تحصیلی کانادا

دولت کانادا این امکان را برای متقاضیان تحصیل در کانادا فراهم کرده اند تا اعضای خانواده خود (پدر و مادر یا همسر و فرزندان) را نیز بتوانند در زمان تحصیل همراه خود به کانادا ببرند.

شخص متقاضی بایستی مجوز تحصیلی کانادا (study permit) را دریافت کرده باشد. البته این مجوز موقت به متقاضی اجازه می دهد تا پایان مدت زمان اعتبار مجوز کشور کانادا را ترک کند. در صورت تمایل بایستی در درخواست خود به همراهی اعضای خانواده هنگام دریافت مجوز تحصیل در کانادا نیز اشاره داشته باشید.

در نظر داشته باشید که درخواست همراهی خانواده در زمان تحصیل در کانادا ممکن است برای افسر پرونده این شبهه را ایجاد کند که فرد متقاضی ممکن است تا پایان اعتبار مجوز تحصیل کانادا را ترک نکند.

بنابراین درخواست ویزای همراه تحصیلی کانادا ممکن است در روند پرونده تاثیر بگذارد. متقاضی باید در زمان انجام درخواست، دلیل همراهی خانواده خود را در کانادا توضیح دهد. البته نتیجه از قبل قابل حدس نیست؛ زیرا تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با قبولی درخواست متقاضی به عهده افسر پرونده خواهد بود.

موضوع دیگری که در رابطه با ویزای همراه تحصیلی کانادا مطرح است، تمکن مالی متقاضی می باشد. در واقع شخص متقاضی تحصیل در کانادا باید ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی را با همراهان خود در کانادا را خواهد داشت.

ویزای همراه تحصیلی کانادا

در این بخش می خواهیم شرایط مختلف را برای همراه بودن تمامی اعضای خانواده برای ویزای تحصیلی کانادا شرح دهیم:

  • ویزای همراه کانادا برای والدین متقاضی

اگر برای تحصیل در کانادا می خواهید که به همراه خانواده خود سفر کنید، می توانید از خدمات موجود در زمینه دریافت ویزای همراه برای پدر و مادر خود درخواست دهید.

اگر شخص متقاضی اعضای خانواده را همراه خود به کانادا ببرد، باید توان مالی را برای حمایت از اعضای خانواده خود اثبات کند. در این صورت میزان تمکن مالی فرد به منظور ویزای والدین کانادا در زمان تحصیل بیشتر خواهد بود.

طبیعتاً با حضور اعضای خانواده همراه متقاضی، شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا نسبت به حالت اول کمتر خواهد بود. هم چنین علاوه بر در نظر گرفتن هزینه های زندگی اعضای خانواده بایستی مسائل مربوط به مسکن، بیمه درمانی و… را در نظر بگیرید.

 

  • ویزای همراه دانش آموزی کانادا

بسیاری از خانواده‌ها در سراسر دنیا تمایل دارند فرزندانشان در یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا نظیر کانادا دوران تحصیل خود را بگذرانند.؛ زیرا کانادا دارای سیستم آموزی دقیق در مدارس بین‌المللی با بالاترین استانداردهای جهانی می باشد.

ویزای دانش‌آموزی کانادا این امکان را به خانواده‌ها می دهد تا بتوانند کودکان ۵ تا ۱۸ سال خود را برای ادامه تحصیل به کانادا بفرستند و خود نیز با ویزای توریستی همراه آن ها سفر کنند.

یکی از مزیت های ویزای دانش آموزان زیر ۱۸ سال در کانادا این است که نیازی به به ارائه مدرک زبان نیست و از همه مهتر این که پدر و مادر یا هردو می توانند در طول تحصیل فرزند یا فرزندان خود را همراهی کنند.

برای دریافت ویزای همراه دانش‌ آموزی کانادا می توانید از طریق یک موسسه معتبر که با مدارس خوشنام کانادا قرارداد دارند، برای فرزند خود پذیرش تحصیلی دانش آموزی اقدام نمایید.

خانواده ها یا پدر و مادر می توانند در مرحله درخواست ویزای دانش آموزی برای فرزند زیر ۱۸ سال، تقاضای ویزای همراه دانش‌آموزی داشته باشند.

ویزا دانش آموزی کانادا

 

  • ویزای همراه دانشجویی کانادا

طبق آمار موجود در سایت رسمی سفارت کانادا سالانه هزاران دانشجو از سراسر دنیا جهت ادامه تحصیل در معتبر‌ترین مراکز علمی و دانشگاه ها وارد کانادا می‌شوند.

سیاست‌های مهاجرتی کانادا با هدف تسهیل در روند جذب دانشجویان و برطرف کردن نگرانی‌های خانواده ها، این امکان را برای متقاضیان فراهم کرد تا از طریق ویزای همراه دانشجو در کانادا همسر و فرزندان کوچکتر از سن قانونی خود را در طول ادامه تحصیل با خود به کانادا ببرند.

ناگفته نماند!!!!

در ایالت هایی در کانادا همانند ساسکاچوان، آلبرتا، جزیره پرنس ادوارد، منیتبا، آنتاریو و کبک وجود دارند که سن قانونی برای همراهان فرد متقاضی ویزای کانادا 18 سال تعیین کرده است.

اما…

در سرزمین‌های شمال غربی و نوا اسکوتیا و چند ایالت دیگر مانند لابرادور، بریتیش کلمبیا و نیوفاندلند و … فرد در سن ۱۹ سالگی به سن قانونی می رسد و مشمول دریافت ویزای همراه کانادا خواهد شد.

افرادی که به سن قانونی رسیده اند با تائید افسر ویزا می توانند ویزای کاری را دریافت کنند و به همراه دانشجوی متقاضی در کشور کانادا زندگی کنند و متقاضی باید افسر ویزا را مبنی بر بازگشت به کشور خود متقاعد نمایند.

قوانین وضع شده حتی اجازه کار و ادامه تحصیل را به همسر و فرزندان متقاضی می دهد تا دغدغه‌ها برای تحصیل در مهاجرت این کشور به حداقل برسد. شرایط ویزای همراه دانشجو کانادا برای فرزندان و همسر را در ادامه بررسی می کنیم:

 

    • همراهی فرزندان در زمان تحصیل در کانادا

متقاضیان تحصیل در کانادا با توجه به شرایط ویزای همراه دانشجویی کانادا برای همراه کردن فرزندان خود در زمان تحصیل در کانادا می توانند درخواست ویزای همراه دهند.

فرزندان آن ها می توانند بدون همراه داشتن نامه پذیرش از مدارس کشور کانادا در مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه نسبت به دریافت ویزای همراه کانادا اقدام نمایند؛ به شرط آن که یکی از والدین آن‌ها مجوز کار یا تحصیل در کانادا را داشته باشند.

اما اگر فرزند با توجه به محل زندگی خود به سن قانونی رسیده باشد، بایستی اجازه مطالعاتی کشور کانادا را دریافت کند تا تحصیلات خود را در کالج های کانادا و بهترین دانشگاه های کانادا ادامه دهد؛ در واقع اگر شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را داشته باشند، می‌توانند برای مجوز تحصیلی کانادا اقدام کنند.

ویزای همراه برای اقامت فرزندان در زمان تحصیل در کانادا تا پایان اعتبار مجوز تحصیلی والدین در حین تحصیل داده خواهد شد.

 

    • همراهی همسر در زمان تحصیل در کانادا

برای ویزای همسر دانشجو در کانادا شخص متقاضی می تواند برای همراهی همسر خود در زمان تحصیل در کانادا اقدامات لازم را برای درخواست خود انجام دهد.

در صورت پذیرش درخواست متقاضی، همسر وی می‌تواند مجوز کار آزاد کانادا به نام open Work permit را دریافت کند. با داشتن این مجوز، می تواند در طول دوران تحصیل همسر خود برای کارفرماهای کانادایی کار کند و در این صورت نیازی به پیشنهاد شغلی یا ارزیابی بازار کار LMO کانادا نخواهد داشت.

 

مدارک لازم برای ویزای همراه کانادا

در این بخش به مهم ترین مدارکی که باید در روند درخواست ویزای همراه کانادا به همراه داشته باشید، اشاره شده است:

  • اصل پاسپورت
  • ارائه دعوت نامه
  • اثبات تمکن مالی
  • کپی مجوز تحصیل شخص متقاضی
  • فرم‌های درخواست تکمیل شده
  • ارائه مدارک اثبات روابط خانوادگی مانند گواهی ازدواج
  • بیومتریک و معاینات پزشکی در صورت نیاز

باید توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات و مشخصات افراد خانواده و همراهان فرد متقاضی باید در فرم به‌صورت کامل و با دقت وارد شود؛ زیرا هر گونه اطلاعات نادرست ممکن است باعث رد شدن درخواست شما شود. همچنین به منظور درخواست تقاضا برای الحاق همراهان، اطلاعات درج شده مدرکی مهم برای فرد متقاضی به حساب می آید.

مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی متقاضی از جمله دریافت نامه از بانک در رابطه با گردش حساب بانکی نیز اهمیت فراوانی خواهد داشت.

اگر درخواست شما برای ویزای همراه کانادا مورد پذیرش واقع شود، مدت اقامت شما نیز بسته به نوع ویزای مورد درخواست تعیین خواهد شد. می توانید در حین حضور در کانادا برای تغییر نوع ویزای خود هم اقدام نمایید.

مدارک لازم برای ویزای همراه کانادا

هزینه ویزای همراه کانادا

هزینه ویزای همراه کانادا با هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا تفاوتی ندارد؛ زیرا ویزای همراه دانشجویی برای خانواده متقاضی نوعی ویزای توریستی کانادا یا ویزای مولتی کانادا محسوب می شود و در نتیجه هزینه‌هایی برابر با ویزای توریستی کانادا خواهد داشت.

هزینه ویزای همراه کانادا

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا                

ویزای همراه کانادا همان طور که گفته شد زیر مجموعه ای از ویزای توریستی یا Visitor Visa قرار دارد.

با توجه به این که مدت زمان صدور ویزای کانادا را نمی‌توان دقیقاً پیش بینی کرد اما به طور معمول افسر مهاجرت در پرونده‌های ویزای همراه کانادا سخت‌گیری کمتری نشان می‌دهد.

مدت زمان صدور ویزای کانادا حدوداً ۱ ماه کاری طول می کشد و در صورت نبود مشکلی خاصی در پرونده متقاضی، طی یک ماه ویزای همراه دانش آموزی و یا ویزای همراه دانش جویی کانادا صادر می‌شود. اما با توجه به وضعیت پیش آمده در پی بیماری کرونا مدت زمان صدور ویزای کانادا به طور دقیق مشخص نمی باشد.

آژانس مسافرتی سالیان سفر با ارائه خدماتی همچون وقت سفارت و پیکاپ ویزای کانادا در خدمت شما عزیزان است.

0/5 (0 نظر)
دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرنامه
عضویت در خبرنامه هفتگی سالیان

برای اشتراک در خبرنامه ایمیل خودرا در کادر زیر وارد کنید

دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:
دسته‌بندی‌ها
پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید
Call Now Button