دعوت‌ نامه کانادا چگونه شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش می‌دهد؟

تاثیر دعوت‌ نامه کانادا در اخذ ویزا
فهرست مطالب

چه‌کسی می‌تواند از احساس ناخوشایندی که پس از رد شدن ویزا بر قلب مسافر چنگ‌ می‌زند، چشم بپوشد! آن‌ هم درست وقتی که برای سفر پیش‌رو به کانادا برنامه‌ها ریخته‌ و خریدها کرده‌ و چمدان‌ها بسته و دلش را برای دیدنی‌های ونکور و کبک حسابی صابون‌ زده است؟ بد نیست پیش از آن‌که ما را با یک ویزای ریجکت شده به خانه برگردانند، گام‌هایمان را محکم‌تر برداریم و با اطلاعاتی از آن‌دسته که در زیر می‌خوانید، شانس‌ اخذ ویزا را افزایش دهیم.

اما چگونه می‌توان شانس اخذ ویزا را افزایش داد؟

برای دریافت ویزا، می‌بایست آفسیر را از هر نظر متقاعد کنید. او باید قانع شود که شما پول کافی برای هزینه سفر به کانادا را دارید، باید مطمئن باشد که هدف شما از سفر به کانادا چیزی جز آن‌چه که در درخواست‌نامه خود آورده‌اید، نیست و سودای اقامت در سر ندارید، باید از صحت مدارک‌ و شرایط شما برای اخذ ویزای کانادا اطمینان کسب کند و سابقه سفرهای قبلی‌تان را بداند. آن‌گاه شاید با مجموعه‌ای از موارد بالا رضایت آفسیر را جلب کنید.

کارشناسان مهاجرت سالیان سفر مجموعه‌ای از راهکارها را برای افزایش شانس اخذ ویزای کانادا به شما پیشنهاد می‌دهند. از این میان یکی، افزایش شانس اخذ ویزای کانادا به واسطه دعوت‌نامه است. آن‌ها معتقدند که شما با دریافت یک دعوت‌نامه می‌توانید بسیاری از خواسته‌ها و توقعات آفیسر را برآورده کنید.

دعوت‌نامه چیست؟

دعوت‌نامه چیست؟


دعوت‌ نامه کانادا، یک نامه همانند دیگر دعوت‌نامه‌هایی‌ست که شما برای شرکت در یک جشن تولد و یا میهمانی از آن بهره می‌برید؛ البته کمی رسمی‌تر و با چارچوب‌هایی پذیرفتنی‌تر. میزبان شما در کانادا با تنظیم دعوت‌نامه و امضای آن شما را به کشور خود دعوت می‌کند.

بله، او شما را به کشور خود، کانادا، دعوت می‌کند.  این نکته‌ای بسیار مهم و اساسی است: کسی نمی‌تواند شما را به خانه‌ دیگری دعوت کند؛ این موضوع نه منطقی است و نه قابل قبول. دوست، آشنا و یا هر کس از خویشاوندان و شرکای تجاری شما تنها در صورتی می‌توانند زیر دعوت‌نامه شما را امضا کنند، که خود سیتیزن کانادا باشند. آن‌ها اطلاعات خود و شما(متقاضی ویزا) را پر می‌کند و آن را می‌فرستد و به همین راحتی شما صاحب یک دعوت‌نامه می‌شوید.

دعوت‌نامه چگونه شانس اخذ ویزای کانادا را افزایش می‌دهد؟


پیش از هر چیز باید این نکته را یادآوری کنم که دعوت‌نامه به جز در مواردی معدود که به آن اشاره خواهیم کرد، هرگز، جز الزامات دریافت ویزای کانادا نیست. اما قطعا یکی از مدارکی است که شانس شما برای اخذ ویزای کانادا را افزایش می‌دهد.

اما چگونه؟

در فرایند اخذ ویزای کانادا، دعوت‌نامه به مثابه یک ضمانت‌نامه ظاهر می‌شود. میزبان با امضای دعوت‌نامه شما نه تنها هویت و هدف شما از سفر به کانادا را افشا می‌کند و شرح و تفصیل می‌دهد، بلکه پیش کنسولگری بر صداقت و  نیت شما از سفر مهر تایید می‌زند. او ضمانت می‌دهد که در صورت هر گونه مشکل مالی در تامین هزینه‌های سفر، از شما حمایت خواهد کرد. با وجود این تفاسیر، واضح است که میزبان، خود، باید از صلاحیت اقتصادی و سنی لازم برای صدور دعوت‌نامه برخوردار باشد. او می‌بایست درآمد و گردش مالیِ منطقی و شرایط سنی لازم برای ارسال دعوت‌نامه را پیش از این کسب کند.

درحقیقت، دعوت‌نامه نوعی درخواست‌نامه نیز است؛ میزبان از این طریق به بخش عمده‌ای از دغدغه‌های کنسولگری و آفیسر پاسخ می‌دهد و به کمک دفاتر اسناد رسمی درخواست ویزای شما را به کنسولگری اعلام می‌نماید.

انواع دعوتنامه‌ کانادا


دعوت‌نامه‌ها انواع و اقسام گوناگونی دارند؛ بستگی دارد میزبان شما کیست و چرا به کانادا سفر می‌کنید؟ به یک دید و بازدید خانوادگی می‌روید و یا قصد دارید در یک کنفرانس، مقاله‌ای از مقاله‌های علمی‌تان را ارائه دهید؟ شاید واقعا به قصد تحصیل و یادگیری عازم سفر می‌شوید. در هر صورت، هر کدام از دعوت‌نامه‌های زیر، موقعیتی نظیر موقعیت‌های بالا را توجیه می‌کنند:

  دعوت‌ نامه خویشاوندی کانادا

  دعوت‌ نامه خویشاوندی کانادا

بگذارید یکی از داستان‌های کمابیش واقعی را برایتان تعریف کنم:

آقای الف مدت‌هاست که قصد دارد با دختری کانادایی ازدواج کند و برای محیا ساختن سور و ساط جشن دست به کار شده است. او می‌خواهد خانواده‌اش، پدر و مادر و برادرش، نیز در این جشن سهمی از شادی او بردارند. اما فاصله جغرافیایی او و خانواده که همگی در ایران زندگی می‌کنند، موقعیت را کمی بغرنج و پیچیده کرده است. اما نه چندان بغرنج که در نگاه اول به نظر می‌آید. تنها کافیست او یک دعوت‌نامه خویشاوندی برای خانواده‌اش ارسال کند و مسیر سفر را برای خانواده خود هموار کند.

دعوت‌نامه خویشاوندی کانادا، از آن دسته دعوت‌نامه‌هاییست که به فرد مهاجر برای خانواده‌اش، پدر، مادر و یا همسر، ارسال می‌کند و بستر سفر آنان را محیا می‌کند. این دسته از دعوت‌نامه‌ها تاثیر به سزایی در اخذ ویزا دارند. اگر کسی از بستگان درجه یک و یا دو در شهری از شهرهای کانادا زندگی می‌کند، از اون درخواست کنید که برای شما دعوت‌نامه‌ای بفرستد. این دعوت‌نامه می‌تواند شانس اخذ ویزای کانادای شما را تضمین کند.

دعوت‌نامه‌های خویشاوندی برای اخذ ویزای کانادا را دست‌کم نگیرید.

 دعوت‌ نامه شرکت در کنفرانس کانادا

خانم میم  باید برای ارائه یک کنفرانس علمی راهی تورنتوی کانادا شود. اما در کانادا نه خویشاوندی است که دست او را بگیرد و نه هیچ کالجی حاضر است برایش دعوت‌نامه بفرستد. او تا به حال حتی پایش را از ایران بیرون نگذاشته است و هیچ از راه‌های سفر و گرفتن ویزا سر در نمی‌آورد. یک مشاور خبره در زمینه ویزا چگونه می‌تواند به او کمک کند؟

یک مشاور خبره بی‌تردید خواهد گفت که او برای اخذ ویزا پیش از هر چیز به دعوت‌نامه نیاز دارد. دعوت‌نامه، در مورد خانم میم، مدرکی از مدارک الزامی جهت صدور ویزاست. اما او چه جور ویزایی می‌خواهد و چگونه دعوت‌نامه‌ای گره از مشکلش باز می‌کند؟

خانم میم برای شرکت در کنفرانس به دنبال دریافت ویزای شرکت در کنفرانس کانادا است. اما بد نیست بدانید که اساسا ویزایی تحت این عنوان وجود ندارد. برای شرکت در کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی ویزای توریستی چاره کار است. خانم میم و امثال او برای مجاب کردن آفیسر، در میان همه مدارک لازم، باید دعوت‌نامه شرکت در کنفرانس کانادا را تحویل داده و برای سفر به کانادا ویزای توریستی بگیرند.

دعوت‌نامه شرکت در کنفرانس کانادا، دعوت‌نامه‌ایست که میزبانش مسئولان برگزاری همایش و یا کنفرانس‌اند و در آن تضمین می‌دهند که خانم میم و یا شمایی که قصد شرکت در کنفرانس علمی را دارید، هر دو، نیتی جز شرکت در یک جلسه علمی و حرفه‌ای ندارید و پیش از اتمام مهلت ویزا، کشور کانادا را ترک خواهید کرد.

 دعوت‌ نامه تحصیلی کانادا

 دعوت‌ نامه تحصیلی کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به دعوت‌ نام نیازی نیست. نامه پذیرش شما از دانشگاه میزبان، خود به خود، سند معتبری است که گواهی می‌دهد شما تنها برای تحصیل راهی کانادا می‌شود اما آیا این موضوع برای موارد آموزشی دیگر نیز صادق است؟

خیر! اگر تصمیم دارید در کالجی از کالج‌های کانادا دوره زبان انگلیسی را از سر بگذرانید و یا مهارتی بیاموزید، بی‌تردید به ویزای توریستی و دعوت‌نامه‌ای مخصوص از جانب کالج مورد نظر نیاز دارید.

این دوره‌ها که معمولا 6 ماهه‌اند با دعوت‌نامه‌ای از کالج‌ها میسر می‌شوند.

دعوت‌ نامه تجاری کانادا

آقای جیم، صاحب یکی از شرکت‌های تجاری کانادا، در آستانه آغاز یک نمایشگاه قصد دارد از چند همکار ایرانی برای سفر به کانادا و آشنایی با ساز و کار حرفه‌ای‌شان دعوت کند. اما پیش از این چاره‌ای ندارد جز آن‌که بستر سفر میهمانانش را محیا کند.

آقای جیم یک راه‌حل بیش‌تر ندارد: برای صدور دعوت‌نامه‌ای تجاری اقدام کند. او یا نماینده‌اش باید یک دعوت‌ نامه کانادا را امضا کنند و آن را هر چه سریع‌تر به دست میهمانان برسانند. می‌گوییم سریع‌تر چون آقای جیم باید در نظر داشته باشد که میهمانان او به زمان کافی برای اقدام جهت اخذ ویزا نیازمندند و ممکن است نتوانند به این زودی‌ها به نمایشگاه ملحق شوند.

دعوتنامه دوست و آشنا

این روزها تعداد زیادی از ایرانی ها به کانادا مهاجرت کرده اند. یعنی تقریبا در هر خانواده ای کسی پیدا می شود که دوست و آشنایی ساکن کانادا داشته باشد. اگر آشنای شما مقیم یا شهروند کانادا باشد می تواند با فرستادن یک دعوتنامه سفر به کانادا را برای شما ساده تر کند. البته نمی‌توان قطعی گفت که این دعوتنامه صدور ویزای شما را حتمی خواهد کرد یا خیر.

چیزی که باعث می شود این دعوتنامه تاثیر زیادی در ویزا شدن شما داشته باشد، شرایط شخصی است که دعوتنامه را برای شما ارسال می کند. اگر فرستنده دعوتنامه در کانادا از لحاظ مالی، شغلی و اجتماعی در موقعیت خوبی قرار داشته باشد، می تواند افسر پرونده را در سفارت مجاب کند که حامی خوبی برای سفرتان دارید. گرچه شرایط خود شخص متقاضی را هم نباید نادیده گرفت. وضعیت مالی متقاضی و سابقه سفر از موثرترین عوامل برای دریافت ویزای توریستی کاناداست.

مراقب فروش دعوت نامه کانادا باشید!


بله، دعوت‌ نامه کانادا در اخذ برخی از ویزاها یکی از مدارک اثرگذار و ضروری‌اند و در برخی دیگر وجودشان می‌تواند کار اخذ ویزا را ساده‌تر کند اما در هر دو صورت، از چنان اعتباری برخوردارند که عده‌ای از فروش دعوت‌نامه جعلی برای خود کار و کاسبی راه انداخته‌اند. هیچ حربه‌ای جز صداقت و شفافیت با کنسولگری نمی‌تواند گره از کار شما باز کند. به شیوه‌ای اقدام کنید که مو لای درز پرونده درخواست ویزای شما نرود و بهانه‌ای به دست آفیسر برای عدم صدور ویزا نیفتد.

هزینه دعوتنامه کانادا چقدر است؟


دعوت کننده برای این که دعوتنامه رسمی از کشور کانادا برای شما بفرستد، باید هزینه کمی به وکیل مهاجرت بپردازد. اما اگر دعوتنامه رسمی نباشد هیچ هزینه ای را به همراه ندارد. تصویری از یک نمونه دعوتنامه خویشاوندی کانادا را در ادامه برای شما آورده ایم.

نمونه دعوتنامه کانادا

‫3/5 ‏‫(3 نظر)‬
دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:

9 در مورد “دعوت‌ نامه کانادا چگونه شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش می‌دهد؟”

  1. سلام وقتتون بخیر
    خواهر زاده من تو کانادا مشغول تحصیل هست و قصد داره برای من و مامانم که مادربزرگش میشه دعوتنامه بفرسته.
    می خوام بدونم باید دعوتنامه ما رو جداگانه بنویسه بهتره یا به هر دو ما یک دعوتنامه بده بهتره؟
    ممنون میشم پاسخ بدید .🙏🏻

  2. سلام.
    خواهر بنده و پسر خواهر بنده در کانادا هستند. آیا بهتر نیست که دو تا دعوتنامه برای ویزای توریستی من بفرستم یا یک دعوتنامه خواهر کفایت می کنه. ؟

  3. سلام ممنون از اطلاعات مفیدی که میزارید سوال من اینه که ، من کانادا کسی رو ندارم چطور میتونم یه دعوت‌نامه معتبر تهیه کنم و آیا شما میتونید کمکی کنید یا دعوت‌نامه‌ای برام بگیرید ؟

    1. زهرا هدیه لو

      با سلام
      وقتتون بخیر 🌸
      دوست عزیز در صورتی که در 5 سال گذشته حداقل 2 ویزای معتبر استفاده شده داشته باشید شرکت سالیان سفر براتون دعوتنامه توریستی خواهد گرفت.

  4. درود من عمه ام کانادا است برای من که برادرزاده اش هستم می‌تونه درخواست ویزای خویشاوندی بده ممنون

    1. زهرا هدیه لو

      سلام
      وقتتون بخیر🌸
      بله میتونن، مشکلی نیست فقط باید اثبات کنن که شما برادر زادشون هستید با شناسنامه، کارت ملی یا مدارک هویتی دیگه.

  5. مریم شکری

    من کسی را در کانادا ندارم و تنها سفرم که استانبول است میتونم برای ویزای توریستی اقدام کنم برای کشور کانادا ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرنامه
عضویت در خبرنامه هفتگی سالیان

برای اشتراک در خبرنامه ایمیل خودرا در کادر زیر وارد کنید

دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:
پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید
Call Now Button