خالی ماندن بیش از 500 هزار موقعیت شغلی در کانادا

موقعیت شغلی در کانادا
فهرست مطالب

کانادا به علت اقتصاد خوب و با ثباتش گزینه ی بسیار خوبی برای مهاجرت کاری محسوب می شود. همه ساله افراد زیادی از روش های مختلفی مانند اکسپرس اینتری ویزای کانادا را دریافت می کنند و به این کشور مهاجرت می نمایند. حالا تعداد موقعیت شغلی در کانادا افزایش هم داشته است.

گزارش ها نشان می دهند که در سه ماه نخست سال 2019 بیش از 500 هزار موقعیت شغلی در کانادا خالی مانده اند. این آمار نشان می دهد که آگهی های شغلی در کانادا نسبت به سال 2018 با افزایش روبرو شده است. به طور دقیق تر باید بگوییم که در سه ماه اول سال 2019 شاهد 506 هزار موقعیت شغلی در کانادا بودیم که کسی برای آنها درخواست نکرده است. این عدد نشانگر اضافه شدن 44 هزار شغل نسبت به 2018 می باشد.

به نظر می رسد رشد مشاغل در کانادا پایان ندارد چرا که بازار کانادا شاهد رشد آگهی های شغلی می باشد. آنطور که Statistics Canada می گوید چیزی در حدود 80 درصد از این شغل ها دائمی هستند. به نظر می رسد علت این امر این است که جمعیت کانادا در حال پیر شدن است و تعداد زیادی از افراد در نزدیکی بازنشستگی هستند. حالا دولت کانادا به دنبال راه حل است و با سیاست هایی به دنبال جذب نیروی کار می باشد. طبق شنیده ها کانادا می خواهد با جذب بیشتر مهاجرین در سه سال پیش رو این مشکل را حل کند. بیشترین دریافتی هم از بین مهاجرینی خواهد بود که به نیت اشتغال می آیند و از طریق مهاجرت کاری قصد سفر به کانادا را دارند.

استان هایی که بیشتر با افزایش مشاغل روبرو بوده اند

رکورد دار افزایش شغل در اختیار کبک است. در این استان تعداد مشاغل نسبت به سال پیش 24 درصد رشد داشته است. سلامت و درمان، مدد کاری اجتماعی و تولید و خدمات غذایی بخش هایی بودند که شاهد بیشترین رشد در مشاغل بودند.
انتاریو پس از کبک در رتبه دوم قرار می گیرد. انتاریو 12 درصد رشد داشته و بیشترین شغل ها در قسمت های علمی و فنی، خدمات درمانی، خدمات غذایی، فروشندگی و تهیه جا و مکان بوده است.
پس از انتاریو نوبت به بریتیش کلمبیا می رسد تا نمایانگر افزایش موقعیت شغلی در کانادا باشد. 9 هزار شغل به این استان اضافه شده و خدمات فنی و علمی و انبارداری از بخش های پر طرفدار در بین مشاغل این استان بوده است. به این ترتیب این استان با رشدی 4.4 درصدی روبرو است و نرخ آگهی های شغلی این استان نسبت به سراسر کشور بیشتر است.

 

موقعیت شغلی در کانادا، مشاغل دائمی

نکته ی امیدوار کننده دیگری که درباره موقعیت شغلی در کانادا وجود دارد این است که اکثر مشاغل ذکر شده دائمی هستند.  Statistics Canada اعلام کرده که 79.9 درصد مشاغل یاد شده دائمی می باشند. جالب است بدانید سه ماه نخست 2018 هم همین آمار وجود داشته است.

به این ترتیب به نظر می رسد کانادا چندین سالی درگیر کمبود نیروی کار خواهد بود. این آمار بیانگر این است که کانادا یکی از گزینه های خوب برای مهاجرت کاری می باشد. طبق تعریفی که وجود دارد مشاغل دائمی آن دسته از شغل هایی هستند که تا وقتی کارمند بخواهد؛ خواهند بود و حقوقی که در مشاغل دائمی پرداخت می شود نسبت به شغل های موقت بیشتر است.

70 درصد صنعت ها افزایش آگهی های شغلی داشته اند

قسمت های خدمات درمانی، مدد کاری اجتماعی و خدمات فنی، علمی و حرفه ای تاثیر زیادی در افزایش موقعیت شغلی در کانادا داشته اند و می توان گفت از هر 10 صنعت 7 صنعت با رشد مشاغل روبرو بوده اند.
خدمات درمانی و اجتماعی توانسته 9 هزار عدد رشد مشاغل را ثبت کند که از بین این مشاغل پرستاری و نگهداری از سالمندان بیشترین نیاز را به نیروی کار داشته اند. همچنین استان هایی که در این بخش ها بیشترین نیاز به نیروی کار را داشته اند کبک و انتاریو بوده اند. استان های نوا اسکوشیا و پرینس ادوارد آیلند هم در این بخش با رشد خوبی مواجه بوده اند.

ویزای کار کانادا

دستمزد ساعتی این بخش هم توانسته بیشترین رشد را نسبت به صنایع بزرگ کانادا به ثبت برساند و با رشدی 4.2 درصدی به عدد 30.10 دلار در ساعت برسد.

امیدواریم این مقاله مورد توجه تان قرار گرفته باشد. در صورتی که به خدماتی مانند وقت سفارت کانادا و پیکاپ ویزای کانادا نیاز داشتید می توانید با همکاران ما در سالیان سفر تماس بگیرید.

بازار کار کانادا در شهرهای کوچک

0/5 (0 نظر)
دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرنامه
عضویت در خبرنامه هفتگی سالیان

برای اشتراک در خبرنامه ایمیل خودرا در کادر زیر وارد کنید

دریافت مشاوره رایگان
برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را در کادر زیر وارد کنید:
دسته‌بندی‌ها
پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید
Call Now Button